• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۰۷
  • شناسه خبر: 4610

مشارکت مردم موجب تسریع در اجرای پروژه های شهری می شود

پیام ملت– معاون عمران و توسعه امور شهر و روستایی وزارت کشور گفت: مشارکت مناسب مردم و بخش خصوصی در پروژه های شهرداری ها سبب شده است تا اجرای پروژه ها با کیفیت و سرعت بیشتری پیش رود. هوشنگ خندان‌دل در حاشیه نشست مشور ...

پیام ملت معاون عمران و توسعه امور شهر و روستایی وزارت کشور گفت: مشارکت مناسب مردم و بخش خصوصی در پروژه های شهرداری ها سبب شده است تا اجرای پروژه ها با کیفیت و سرعت بیشتری پیش رود.

هوشنگ خندان‌دل در حاشیه نشست مشورتی فعالان حوزه عمرانی استان زنجان، به وجود یک هزار و ۲۴۰ شهر در کشور اشاره کرد و افزود: توجه به بخش بزرگی از جمعیت شهری و هویت تاریخی و میراثی شهرها حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه باید ساز و کارهای قابل اطمینان و پایداری برای خدمت‌رسانی به جمعیت شهری ارائه شود، خاطر نشان کرد: تصمیماتی که در شورای عالی معماری و شهرسازی گرفته می شود به گونه ای است که در عین توجه به جمعیت شهری به باغت و هویت تاریخی آن نیز توجه گردد.

معاون وزیر کشور با اشاره به نظام تامین مالی شهرها تصریح کرد: بسیاری از انتظارات مردم از مدیریت شهری، با تامین اصولی منابع مالی اجرایی می‌شود و این منابع باید خواستگاه قانونی داشته باشند.

خندان دل با بیان اینکه در خصوص اراضی کشاورزی مجوز تغییر کاربری داده نخواهد شد، خاطر نشان کرد: ر اساس برخی مصوبات اخیر دولت، باید راندمان مصرف آب جهت حفظ فضای سبز شهرها بهبود پیدا کند و گیاهانی کشت شود که مصرف آب کمتری دارند؛ در واقع باید شیوه‌های آبیاری را به نحوی اصلاح کنیم که موجبات اتلاف کمتر آب را فراهم کند.

وی به سرانه پولی که در شهرهای بزرگ برای ارائه خدمت به هر شهروند توسط مدیریت شهری هزینه می‌شود اشاره کرد و افزود: همان سرانه در شهرهای کوچک حدود یک به ده است که سبب افزایش مهاجرت به شهرهای بزرگ‌تر و حاشیه‌نشینی شد.

معاون عمران و توسعه امور شهر و روستایی وزارت کشور در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع این معضل این بود که زمینه اصلاح قوانین و مقررات را فراهم کنیم. از همین رو، دولت تصمیم گرفت که کمیسیون خاص کلان‌شهرها و شهرداری‌ها را راه‌اندازی کند.

 

خندان دل با بیان اینکه در حال حاضر ۶ لایحه برای اصلاح این قوانین اجرا شده در حال ارائه است، عنوان کرد: برخی از آن‌ها از جمله لایحه درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها و کاهش وابستگی به ساخت و ساز جزو آرزوهای سه دهه از مدیران شهری بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: با اجرائی کردن این لایحه میزان وابستگی های شهرداری به ساخت و ساز را که در حال حاضر به طور متوسط  ۶۰درصد شده است به حدود ۱۰ درصد تغییر داده می شود.

وی با ابراز نگرانی در خصوص وضعیت شهرهای کوچک حاشیه‌ای، ادامه داد: به هیچ وجه مدافع مداخله تعریف نشده دولت در امور شهری نیستیم اما برای ادامه این وضعیت باید چاره‌ای اندیشید.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست