• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۰۷
  • شناسه خبر: 4617

مهمترین موارد نقض حقوق شهروندی در جامعه، شناسایی شود

پیام ملت–استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، مهمترین و شایع ترین موارد نقض حقوق شهروندی در جامعه شناسایی شود،افزود:نهاد های مدنی ،عمومی و تشکل ها،مطالبات مردم را در جامعه تبیین و تشریح نمایند تا در جهت سالم سازی محیط ...

پیام ملتاستاندار زنجان با تاکید بر اینکه، مهمترین و شایع ترین موارد نقض حقوق شهروندی در جامعه شناسایی شود،افزود:نهاد های مدنی ،عمومی و تشکل ها،مطالبات مردم را در جامعه تبیین و تشریح نمایند تا در جهت سالم سازی محیط و مبارزه با سوء استفاده گران اقدامات اساسی صورت پذیرد.

اسدلله درویش امیری در اولین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی (کارگروه حقوق شهروندی)اظهار کرد: صیانت از حقوق شهروندی،ارتقاءشناخت و آگاهی نسبت به حقوق مردم باید جدی گرفته شود،بنابراین حفظ وحراست  از حقوق و کرامت شهروندان از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی به شمار می آید.

وی ادامه داد:دستگاه های تابع قوه مجریه باید با اجرای دقیق منشور حقوق شهروندی،زیر سازی های قانونی و ساختاری و همچنین تلاش های فرهنگی و آموزشی لازم را انجام دهندو با مشارکت بخش غیر دولتی تشکل ها و سازمان مردم نهاد نسبت به تعیین مصادیق و تشریح حقوق شهروندی بپردازند.

مقام عالی اجرایی استان به صدور منشور حقوق شهروندی از سوی ریاست جمهوری اشاره کردو یادآور شد:پس از گذشت ۳۸ سال از نظام جمهوری اسلامی ایران ، دولت تدبیر و امیدتوانست، بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی منشور حقوق شهروندی را صادر نمایند که پس از این از جامعه انتظار داریم همه قوا در راستای اجرای دقیق منشور حقوق شهروندی قانون را رعایت نمایند.

درویش امیری تصریح کرد:مردم در مقابل حاکمیت و نظام، موظف به رعایت ضوابط و مقررات عمومی و نطام حاکم بر جامعه نیز باید حقوق شهروندان را به درستی تامین نماید،تا جامعه ای پویا و سرحال داشته باشیم.

وی، آگاهی مردم از حقوقشان را امری مهم دانست و یادآور شد:اگر مردم در رعایت حقوق اجتماعی و عمومی همیاری نکنند،جامعه دچار مشکل شده وموجبات بی انظباتی جامعه می شود.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد:با رعایت حقوق مردم می توان جامعه ای پرشور و پویا ساخت،زیرا هرچقدر جامعه فعال تر باشد کشور با سرعت بیشتری توسعه خواهد یافت.

درویش امیری،آموزش عمومی جامعه در زمینه تحقق و تامین حقوق مردم را مهم ارزیابی نمودو گفت:همه مردم در جامعه از حقوق انسانی مساوی برخوردار هستند و این موضوع در قانون اساسی و همچنین در قرآن کریم تاکید شده است که باید دستگاه های اجرایی و نظام اداری قدم های مهمی در این راستا بردارند .

مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه، بزرگترین حقی که خدا بر بندگانش قائل است،حق حیات و زندگی کردن است،افزود: یکی از رسالت های اصلی پیامبراسلام،تامین حقوق شهروندی و توجه به حقوق انسان ها است که قرآن کریم در زمینه تامین حقوق شهروندی تاکید فراوان نموده که ضروری است،این موضوع در جامعه بیشتر تبیین و بررسی شود.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست