• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۱۲
  • شناسه خبر: 4657

امکان افزایش ۲ یا ۳ برابری یارانه ها وجود ندارد

پیام ملت– رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر افزایش دو یا سه برابری یارانه ها گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش ۲ یا سه برابری یارانه ها را ندارد. علی لاریجانی، در نشستی با جمعی ...

پیام ملت رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر افزایش دو یا سه برابری یارانه ها گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش ۲ یا سه برابری یارانه ها را ندارد.

علی لاریجانی، در نشستی با جمعی از فرهنگیان استان قم در سالن اجتماعات خانه معلم شماره یک قم به مناسبت بزرگداشت هفته معلم، شرایط فعلی اقتصادی کشور را بسیار پیچیده عنوان کرد و افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه در کشور داده می شود که با توجه به درآمدها و هزینه های دولت افزایش آن امکان پذیر نیست چرا که دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گشایش های اقتصادی ناشی از برجام و افزایش درآمدهای نفتی کشور خاطر نشان کرد: با وجود اینکه پس از برجام فضای اقتصادی کشور بهتر شده و درآمد کشور افزایش یافته ولی این علاج کار نیست و علاج کار افزایش کارآفرینی و تولید در کشور است.

لاریجانی ادامه داد: حقیقت این است که تا زمانی که اقتصاد کشور شکوفا نشود و ثروت ایجاد نشود امکان افزایش وام های ازدواج، یارانه، وام مسکن و سایر خدمات وجود ندارد چرا که دولت پولی برای پرداخت ندارد.

لاریجانی تاکید کرد:اشکال آموزش عالی این است که رشته هایی که زمینه کار در کشور در آن زمینه ها وجود ندارد آموزش می دهد.

وی اتکا به دولت برای تولید را کار نادرستی دانست و ادامه داد: باید دولت کوچک و چابک شود تا هزینه ها کاهش یابد و در این راستا باید انتظارها از دولت را کاهش داد چرا که دولت باید نقش نظارتی داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید بسترساز فعالیت مردم و بخش خصوصی در حوزه تولید و نه رقیب مردم باشد و چنین دولتی نمی گذارد استعدادها در کشور شکوفا شود.

لاریجانی گفت: مزیت های استان باید اولویت بندی شود تا حرفه های متناسب با این اولویت ها آموزش داده شود.

لاریجانی با بیان اینکه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه نیمه تمام و کلنگ زنی شده در کشور وجود دارد، ادامه داد: توصیه ما این است که در کشور دیگر کلنگ زده نشود و تنها بعد از فراهم شدن پول و اعتبار لازم برای ساخت و اتمام پروژه کلنگ زنی صورت گیرد.

وی استفاده صحیح از درآمدهای کشور را ضروری دانست و گفت: ۲۰۰ میلیارد دلار پول برای ساخت آپارتمان هایی در کشور هزینه شده که خالی از سکنه هستند و منابع کشور جایی هزینه شده که کارکرد ندارد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست