• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 4663

انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است

پیام ملت– نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مردم‌سالاری دینی و مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت کشور از ویژگی‌های با برکت نظام اسلامی است. آیت‌الله علی خاتمی در همایش گرامی‌داشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روست ...

پیام ملت نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مردم‌سالاری دینی و مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت کشور از ویژگی‌های با برکت نظام اسلامی است.

آیت‌الله علی خاتمی در همایش گرامی‌داشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: حضور گستره مردم در انتخابات به اعتبار داخلی و اقتدار بین المللی می افزاید.

وی با بیان اینکه ارکان نظام اسلامی با رای مردم انتخاب می‌شود، افزود: مردم‌سالاری دینی و مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت کشور از ویژگی‌های با برکت نظام اسلامی است و همه اذعان دارند که به هر میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، به همان میزان اقتدار نظام اسلامی در عرصه جهانی افزایش خواهد یافت.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه کشورهای توسعه یافته دنیا بیش از ۲۵۰ سال است که مکانیسم دموکراسی و روش اداره امور کشور به صورت پارلمانی را تمرین می کنند، در حالی که این موضوع تنها حدود ۳۰ سال است در ایران پیاده می شود، خاطر نشان کرد: با این حال، میزان مشارکت، استقبال و فعالیت مردم در برگزاری انتخابات بسیار چشمگیر بوده و برای مردم دنیا باور نکردنی است.

آیت الله خاتمی به جایگاه مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: قوانینی که بعد از ۳۸ سال اجازه ثبت‌نام هزار و ۶۰۰ نفر را در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دهد مشکل دارد و اگر رفع نشود، چهار سال دیگر دوباره این مشکلات تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در اوایل انقلاب عنوان می‌کردند در حکومت اسلامی نیازی به برگزاری انتخابات نیست، گفت: ولی امام خمینی (ره) حضور مردم در اداره کشور از طریق انتخابات را اصل دانسته و برای آن راه‌حل تعیین کردند.

نماینده ولی فقیه  در استان زنجان بر اهمیت رعایت اخلاق اسلامی از سوی کاندیداها تاکید کرد و گفت: داوطلبین باید ضمن پرهیز از اسراف در هزینه های انتخاباتی خود، به بیان حقیقی برنامه ها و دیدگاه های خود بپردازند و در این راستا نیز اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

 

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست