• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 4682

زمینه پیوستن زنجان به شهرهای عضو پیمان جاده ابریشم، فراهم شده است

پیام ملت– شهردار زنجان گفت: شهرداری زنجان با همراهی کارشناسان میراث فرهنگی استان برای عضویت در شهرداری های مسیر جاده ابریشم، اقدامات اولیه را آغاز کرده و زمینه لازم برای پیوستن زنجان به این گروه، فراهم شده است. حبی ...

پیام ملت شهردار زنجان گفت: شهرداری زنجان با همراهی کارشناسان میراث فرهنگی استان برای عضویت در شهرداری های مسیر جاده ابریشم، اقدامات اولیه را آغاز کرده و زمینه لازم برای پیوستن زنجان به این گروه، فراهم شده است.

حبیب ملائی یگانه در نشست خبری، با اشاره به اینکه جشنواره غذای کشورهای عضو اکو در معرفی جاذبه های گردشگری زنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: دوره نخست جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم همزمان با جشنواره ملی آش ایرانی و در شهریور سال ۹۴ و دومین دوره این جشنواره در مهر سال گذشته برگزار شد.

وی با بیا اینکه در دور نخست این جشنواره پنج کشور و در دور دوم ۱۴ کشور در آن حضور یافتند، افزود: سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

شهردار زنجان با بیان اینکه برای ثبت جشنواره غذای در یونسکو هم تلاش هایی شده است، گفت: حضور در سازمان های بین المللی  موجب انتقال تجربیات شهری می شود و باید از ظرفیت دیپلماسی شهری در سطح دنیا بهره لازم برده شود.

ملائی در ادامه گفت: در این راستا شهر زنجان تلاش‌های خود برای عضویت در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را آغاز کرده و به نتایج مناسبی نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه زنجان در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، افزود: شهرداری زنجان با همراهی کارشناسان میراث فرهنگی استان برای عضویت در شهرداری های مسیر جاده ابریشم، اقدامات اولیه را آغاز کرده و زمینه لازم برای پیوستن زنجان به این گروه، فراهم شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه رونق گردشگری با ایجاد زیرساخت های گردشگری به وجود می آید، گفت: در روزهای ۲۰ تا ۲۲ اردیهشت سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست