• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 4679

زنجان؛ میزبان سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم

 پیام ملت– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زنجان میزبان سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم با حضور ۱۴ کشور از (۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) خواهد بود. یحیی رحمتی در نشست خبری با بیان ای ...

 پیام ملت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زنجان میزبان سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم با حضور ۱۴ کشور از (۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) خواهد بود.

یحیی رحمتی در نشست خبری با بیان اینکه ۳۵ درصد از هزینه سفر یک گردشگر به غذا اختصاص دارد، اظهار کرد: غذا در فرهنگ و ملل جایگاه ویژه ای دارد و حتی می توان برای گردشگری داخلی هم از طریق توجه به غذا اقتصاد گردشگری را رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در تقویم جشنواره‌ها و مناسبت‌های‌ ویژه سازمان اکو نیز ثبت شده است، خاطر نشان کرد: اولین جشنواره غذای اکو در سال ۹۴ همزمان با جشنواره آش اجرا شد و سال گذشته این جشنواره به صورت مستقل اجرا شد و در تقویم مناسبت های ویژه اکو به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: ۶ سفیر از ۶ کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت و حضور ۱۴ کشور برای شرکت در جشنواره نهایی شده است.

رحمتی با بیان اینکه سفیر بلغارستان به عنوان آشپز و سرو کننده غذاها برای شرکت کنندگان و بازدید کنندگان در جشنواره حضور پیدا می کند، اظهار کرد: در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم گروه هایی از کشورهای آذربایجان، افغانستان، چین، پاکستان، لبنان، تاجیکستان، کره جنوبی، سوریه، عراق، قزاقستان، ترکیه، بحرین و فلسطین حضور می یابند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ غرفه پخت غذا، هشت غرفه تشکل ها، ۱۴ غرفه صنایع دستی و ۲ غرفه دمنوش گیاهی در این جشنواره دایر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  گفت: صنایع دستی استان های آذربایجان غربی، شرقی، قزوین، زنجان و تهران و غرفه غذا خراسان جنوبی ، ایلام و زنجان در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست