• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۱۸
  • شناسه خبر: 4702

بزرگ ترین کلکسیون زیتون خاورمیانه در طارم

پیام ملت– فرماندار طارم گفت: جوان سازی باغات زیتون و طرح های پژوهشی برای افزایش تولید محصول زیتون در شهرستان طارم انجام شده و هم اینک بزرگ ترین کلکسیون زیتون خاورمیانه در این شهرستان قرار دارد.‌ حسین جعفری در حاشیه ...

پیام ملت فرماندار طارم گفت: جوان سازی باغات زیتون و طرح های پژوهشی برای افزایش تولید محصول زیتون در شهرستان طارم انجام شده و هم اینک بزرگ ترین کلکسیون زیتون خاورمیانه در این شهرستان قرار دارد.‌

حسین جعفری در حاشیه افتتاح ایستگاه پمپاژ کلتان و کلنگ زنی پروژه انتقال برق طرح های توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار شهرستان طارم٬ اظهار کرد: در سال ۷۱ میزان اراضی زیر کشت باغات زیتون طارم یک هزار و ۲۳۰ هکتار بود که با طرح های توسعه ای، این میزان افزایش یافته و تا پایان سالجاری به ۲۰ هزار هکتار رسیده است.
وی با بیان اینکه نقش زیتون در معیشت و کشاورزی شهرستان طارم حیاتی و بسیار مهم است٬ افزود: به منظور توسعه کمی و کیفی محصول برداشتی زیتون، افزایش بهره وری، ساماندهی و ایجاد نهالستان ها به همراه توسعه آبیاری قطره ای در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسوول از تولید سالانه ۲۰۰ هزار نهال در شهرستان طارم خبر داد و گفت: جوان سازی باغات زیتون و طرح های پژوهشی برای افزایش تولید محصول زیتون در شهرستان طارم انجام شده و هم اینک بزرگ ترین کلکسیون زیتون خاورمیانه در این شهرستان قرار دارد.‌
وی از فعالیت ۱۰ واحد فرآوری زیتون در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: ۸ واحد روغن کشی فعال در طارم وجود دارد و هم اینک این شهرستان قطب تولید و فرآوری زیتون در کشور محسوب می شود.
جعفری با بیان اینکه شناسایی و مکان یابی اراضی مستعد جهت توسعه اراضی باغات زیتون از سال ۸۸ آغاز شده است٬ یادآور شد: ۶ پروژه برای توسعه باغات زیتون منطقه تعریف شده که ۳ پروژه از آنها در شرایط فعلی، تامین برق و آب شده اند و پیشرفت فیزیکی بمناسبی دارند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از بهره مندی روستاها از طرح های توسعه باغات گفت و ادامه داد: پروژه های فعلی، ۳۲۲ هکتار مساحت دارد که مجوز بهره برداری آب آنها،  ۱۹۰ لیتر در ثانیه بوده  که با بهره برداری از آنها، ۱۶۷ خانوار ذی نفع خواهند شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست