• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • شناسه خبر: 4718

جبران کمبود تخت بیمارستانی زنجان با توسعه بیمارستان ولی عصر(عج)

پیام ملت– معاون رئیس جمهور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با افتتاح فاز دوم  بیمارستان ولی‌عصر(عج) کمبود تخت بیمارستانی در شهر زنجان جبران خواهد شد. جمشید انصاری در مراسم کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان شماره دو ولیعص ...

پیام ملت معاون رئیس جمهور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با افتتاح فاز دوم  بیمارستان ولی‌عصر(عج) کمبود تخت بیمارستانی در شهر زنجان جبران خواهد شد.

جمشید انصاری در مراسم کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان شماره دو ولیعصر(عج) زنجان، با اشاره به هزینه های افتتاح و ساخت این فاز  اظهار کرد: ساخت و تجهیز این بیمارستان نیازمند ۲۲۰ میلیارد تومان است که تنها با کمک های مردمی قابل تحقق نمی باشد .

وی با بیان اینکه دچار کمبود تخت در بیمارستان های استان هستی، افزود: با در نظر گرفتن اینکه در حدود ۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان کم داریم و در حدود نصف این کمبود در استان زنجان مشاهده می‌شود، به ذهن‌مان رسید که با فروش اراضی مازاد دانشگاه علوم‌پزشکی بتوانیم این کمبود را برطرف کنیم اما تامین همه هزینه‌ها توسط دستگاه‌های دولتی غیرممکن است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه موسسه خیریه ولیعصر اموالش دولتی نیست، در همین راستا به نظر می‌رسد می‌تواند کارهایی را در این زمینه پیش ببرد. همچنین با توجه به اینکه در این بیمارستان حدود ۱۸ هکتار زمین موجود است که با تغییر کاربری می‌توان آن را به فروش رساند و هزینه ساخت فاز دوم بیمارستان ولیعصر و کمبود تخت بیمارستانی را تامین کرد.

این مسئول ادامه داد: در مجموع به این نتیجه رسیدیم که ۴.۵ هکتار از این زمین را جداسازی کنیم و به صورت مجتمع خدماتی ـ تجاری در بیاوریم و این طرح را در عرض سه سال به انجام برسانیم. همچنین بخشی از این طرح به صورت مطب پزشکان و بخشی نیز به صورت تجاری و بخشی هم مسکونی خواهد بود که پیمانکار و سرمایه‌گذار اصلی این طرح شرکت جهاد نصر است.

انصاری با بیان اینکه از ظرفیت این ۴.۵ هکتار استفاده و بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی را ایجاد می‌کنیم، گفت: در این خصوص سراغ سرمایه‌گذاران دیگر هم رفتیم و پاسخی نگرفتیم و در انتها این پروژه یک کار بومی در آمد که پس از ساخت واحدها نیاز به یک همکاری مردمی است که این واحدها به فروش برسد.

وی یادآور شد: نکته اولی که وجود دارد این است که شهرداری نباید به این پروژه به‌عنوان یک پروژه انتفاعی نگاه بکند. شهرداری باید در این زمینه کمک کند. همچنین با توجه به اینکه در این منطقه برق فشار قوی وجود دارد، نیاز به همکاری شرکت برق منطقه‌ای است و این شرکت باید در این زمینه مساعدت کند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست