• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۰۳
  • شناسه خبر: 4860

وجود کمترین مشکل در مسکن مهر استان زنجان

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: مسکن مهر در استان زنجان خوب جانمایی شده و کمترین مشکل در بین ۳۱ استان کشور دارد. اسداله درویش امیری در  جشن اختتامیه مسکن مهر استان به عنوان نخستین استان کشور با بیان اینکه زمین و مسکن ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: مسکن مهر در استان زنجان خوب جانمایی شده و کمترین مشکل در بین ۳۱ استان کشور دارد.

اسداله درویش امیری در  جشن اختتامیه مسکن مهر استان به عنوان نخستین استان کشور با بیان اینکه زمین و مسکن بعنوان یک سرمایه ملی محسوب می شوند، اظهار کرد: این سرمایه حمایت بخش دولتی و بخش خصوصی را می طلبد.

وی با اشاره به مسکن مهر در استان زنجان خوب جانمایی شده و کمترین مشکل در بین ۳۱ استان کشور دارد، خاطر نشان کرد: ساکنین در تامین و استقرار مراکز خدماتی باید با دولت مشارکت کنند و بسیاری از مساکن مهر فاقد زیرساخت‌های خدماتی هستند؛ چرا که در ابتدا برای آن زیرساخت‌هایی را در نظر نگرفته‌اند.

 

استاندار زنجان به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: صداقت، همدلی و هم‌فکری در سوم خرداد ۶۱ بود که خرمشهر را آزاد کرد بیایید در جامعه کنونی نیز این چنین باشیم. در زمان انتخابات تهمت زدن‌ها بالا گرفت و تخریب برای از میدان به در کردن رقیب به آسانی آب‌خوردن انجام شد.‌

درویش امیری  با بیان اینکه برخی راجع به سند ۲۰۳۰ بین روستاییان اطلاعات نادرست پخش کرده و آنان را نگران کردند، تصریح کرد: عده‌ای نان و نمک دولت را خوردند ولی نمکدان را شکستند و با اعتبار دولت، او را تخریب کردند و جملاتی که بین روستاییان و فضای مجازی پخش شد، در متن سند ۲۰۳۰ نیامده است.

وی با بیان اینکه شهرها باید بر اساس روح مهندسی و معماری طراحی شوند، عنوان کرد: همه باید بر اجرای طرح جامع و تفصیلی تاکید کنند که اگر این مهم اتفاق نیافتد مشکلات مسکن مهر دوباره بروز خواهد یافت.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید شهرها را به گونه‌ای بسازیم که ده‌ها نسل در آن زندگی کنند و نظام شهرسازی این‌گونه پایه‌گذاری شود.

درویش امیری تصریح کرد: بیش از ۴۴ درصد کارهای مسکن مهر استان زنجان در دولت یازدهم انجام شده است و ۵۶ درصد در دولت نهم و دهم که پایه‌گذار این طرح بود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان از ابتدا تاکنون هزینه صرف مسکن مهر شده که ۷۹۰ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات کم‌بهره بوده است، گفت: علاوه‌بر آین مبالغ در سال گذشته در استان ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن به صنعت مسکن استان تزریق شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ۹۶ و قانون برنامه ششم هم مسکن اجتماعی در دستور کار است و جایگزین مسکن مهر می‌شود و مسکن اجتماعی مصوب اسفند ماه سال ۹۵ بود.

درویش امیری در ادامه گفت: مسکن اجتماعی برای تامین مسکن کم درآمد و کمک به اجاره و وام قرض‌الحسنه برای افراد نیازمند است و در دولت دوازدهم عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر در استان، یادآور شد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر همه پروژه‌های مسکن مهر به اتمام رسیده است ولی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بنیاد مسکن پروژه‌هایی را دارد که باید به زودی به اتمام می‌رسید ولی همه پروژه‌های مسکن مهر این شهرها به پایان رسیده است. امیدواریم این خانه‌ها، خانه‌های امید برای مردم باشد و مردم با نشاط در آن زندگی کنند.

 

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست