• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۰۷
  • شناسه خبر: 4902

تعیین قیمت منطقی برای تثبیت اقلام اساسی ضروری است

پیام ملت– معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: تعیین قیمت منطقی اقلام اساسی در بازار برای تثبیت اقلام اسای، بررسی روند عرضه محصولات و تخلفات این حوزه ضروری است. رحیم عصفوری با اشاره به اینکه به دلیل ...

پیام ملت معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: تعیین قیمت منطقی اقلام اساسی در بازار برای تثبیت اقلام اسای، بررسی روند عرضه محصولات و تخلفات این حوزه ضروری است.

رحیم عصفوری با اشاره به اینکه به دلیل افزایش تقاضای اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه در این فصل از سال که پرواربندی گوسفند انجام می شود، عرضه گوشت گوسفندی به حداقل خود می رسد،اظهار کرد: در این شرایط با توجه به اوج مصرف و کاهش عرضه، زمان مناسبی برای تعیین قیمت ثابت فروش و عرضه گوشت قرمز در بازار نیست و با این نوسانات، نمی توان قیمت ثابتی برای فروش این محصول تعیین کرد.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت منطقی اقلام اساسی در بازار ضروری است، خاطر نشان کرد: باید معیار منطقی و عقلی برای تثبیت قیمت اقلام اساسی و پر مصرف، در زمان مناسب تعیین شود تا بتوان بر این اساس بر روند عرضه محصولات و تخلفات این حوزه نظارت و کنترل جدی داشت.

عصفوری تصریح کرد: باید در ابتدا گزارش جامعی با در نظر گرفتن مباحث بهداشتی و تغذیه ای از نحوه استفاده از گوشت منجمد و شیوه های فریز کردن و انجماد مجدد، تهیه و ارائه شود تا بتوان در فرهنگسازی این امر گام های موثری برداشت.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: هرچند به تازگی برخی بر این عقیده هستند که استفاده از گوشت های منجمد نسبت به گوشت تازه از عوارض جانبی و بهداشتی کمتری برخوردار است، ولی هنوز هم در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، گوشت تازه ارزش غذایی خاص خود را دارد و مورد توجه عده بسیاری از مردم است.

عصفوری اظهار کرد: واردات گوشت از راه‌کارهای تنطیم قیمت است و با این اقدام می‌توان عرضه و تقاضا را کنترل کرد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست