• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۰۷
  • شناسه خبر: 4896

لزم توجه به فرهنگ سازی مصرف اقلام در استان

پیام ملت– رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرهنگ سازی مناسب که در خصوص مصرف نان سبوس دار صورت گرفت باید در رابطه با سایر اقلام نیز انجام بگیرد. ناصرفغفوری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با بیا ...

پیام ملت رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرهنگ سازی مناسب که در خصوص مصرف نان سبوس دار صورت گرفت باید در رابطه با سایر اقلام نیز انجام بگیرد.

ناصرفغفوری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای گوشت قرمز مربوط به چند وقت پیش بوده که قیمت دام زنده هم پایین‌تر از زمان فعلی بوده است، تصریح کرد: مخالفت با هر تغییری کمک به ایجاد نارضایتی در سطح جامعه خواهد شد.

وی به دایر بودن نمایشگاه عرضه مواد غذایی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در مساحت ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربعی در سه کریدور اقلام پرمصرف این ایام را به مردم عرضه می‌کند.

این مسئول با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت تغییر و تحولات نرخ گوشت، خاطر نشان کگرد: قیمت ۳۲۰ هزار ریال مصوب را برای زمانی اعلام شد که قیمت دام زنده به ازای هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال بوده است.

افزایش گوشت قرمز کشوری بوده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه با بیان اینکه افزایش گوشت قرمز کشوری بوده است، اظهار کرد: بخش اعظم تولید دام استان زنجان از استان خارج می‌شود که می‌تواند در قیمت گوشت تاثیرگذار باشد.

حسین جعفری به طرح ظیافت در استان اشاره کرد و افزود: این طرح از ۳۱ اردیبهشت لغایت ۶ خرداد در استان برپا شد که از ابتدای برپایی این نمایشگاه تا ۵ خرداد، در مجموع ۸۷ تن برنج، در مجموع ۸۷ تن برنج، ۱۰۶ تن شکر، ۳۱ تن گوشت مرغ و ۲ تن گوشت قرمز در این نمایشگاه به فروش رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر افزایش قیمتی در محصول گوشت قرمز در استان روی داده، مقطعی بوده و با اقدامات انجام شده جبران شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش قیمت گوشت قرمز در استان طی ۲ ماه اخیر نسبت به میانگین کشوری، هنوز این میزان از میانگین ۹ استان همجوار پایین تر است.

جعفری با اشاره به اینکه افزایش مصرف گوشت‌های منجمد در بازار یکی از راههای کنترل بازار بوده است ابراز کرد: برای توسعه این کار می‌توان با یک برنامه ریزی بلند مدت اقدام کرد.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست