• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۰۷
  • شناسه خبر: 4905

پاکسازی و برخورد با بیش از ۱۰۰ مورد از حریم راه های استان زنجان

پیام ملت– مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه درسال گذشته ۱۱۱مورد رفع تجاوز وپاکسازی حریم  صورت گرفته است، گفت: در خصوص ساخت  تأسیسات خارج از حریم جاده‌ها تا محدوده  ١٠٠  متر بعد از حریم مصوب ...

پیام ملت مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه درسال گذشته ۱۱۱مورد رفع تجاوز وپاکسازی حریم  صورت گرفته است، گفت: در خصوص ساخت  تأسیسات خارج از حریم جاده‌ها تا محدوده  ١٠٠  متر بعد از حریم مصوب، هیچ مرجعی نمی‌تواند نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کند و این امر تنها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعتبار قانونی دارد.

ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اختیارات قانونی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در قبال حریم راه‌ها به مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ساخت وسازهای غیرقانونی درحریم راههای استان زنجان برخورد داریم.

وی با بیان اینکه با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم راه‌ها برخورد می کنیم، خاطر نشان کرد: قانون امكان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠ متری پس از حریم راه‌ها را لحاظ کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان در ادامه تاکید کرد: به همین  دلیل ، اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان  می‌توانند از طریق مراجع قانونی، مجوزهای لازم را برای جمع‌آوری و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این محدودها کسب و اقدامات لازم را انجام دهد.

دست نشان با تأکید بر رویکرد اصلی این اداره کل  مبنی بر توسعه ایمنی جاده‌ها و حفظ حریم راه‌ها اظهار داشت: حفاظت از حریم راه و نوار قانونی پس از حریم از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: باید با توجه به این موضوع، نسبت به ایمن‌سازی حریم راه‌ها نیز دقت لازم را به‌کارگیریم و بر اساس اختیارات  قانونی كه درزمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان وبه تبع آن ادارات کل راهداری  محول شده است، امكان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وسازها غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠  متری پس  از حریم  راه‌ها را فراهم شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه درسال گذشته ۱۱۱مورد رفع تجاوز وپاکسازی حریم  صورت گرفته است، خاطرنشان ساخت : در خصوص ساخت  تأسیسات خارج از حریم جاده‌ها تا محدوده  ١٠٠  متر بعد از حریم مصوب، هیچ مرجعی نمی‌تواند نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کند و این امر تنها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعتبار قانونی دارد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست