• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۰۹
  • شناسه خبر: 4936

قاچاق کالا با عدم استقبال مردم قابل پیشگیری است

پیام ملّت– رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: مهمترین عامل در مبارزه با قاچاق کالا عدم خرید و استقبال مردم از کالای خارجی به ویژه کالای قاچاق است. غلامحسین جمیلی در گفت و گو پیام ملّت، با ب ...

پیام ملّت رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: مهمترین عامل در مبارزه با قاچاق کالا عدم خرید و استقبال مردم از کالای خارجی به ویژه کالای قاچاق است.

غلامحسین جمیلی در گفت و گو پیام ملّت، با بیان اینکه قاچاق کالا به صادرات و فرصت های شغلی کشور آسیب فراوان وارد می کند، اظهار کرد: برای مقابله با قاچاق باید آن را برایقاچاقچیان غیراقتصادی کرد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق باید به یک خطر بزرگ برای قاچاقچیان تبدیل شود، افزود: قاچاقچیان نباید بتوانند به راحتی کالای مورد نظر خود را قاچاق کنند اما متاسفانه شاهد شکل های جدید از قاچاق به صورت سازمان یافته و منسجم هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: باید فرهنگ مردم را نسبت به پدیده قاچاق حساس کنیم تا مردم خود را مقید به خرید کالای خارجی به ویژه کالای قاچاق ببینند.

جمیلی اضافه کرد: عدم استقبال مردم از کالای قاچاق مهمترین عامل در کاهش این پدیده در کشور خواهد بود.

وی به کمپین “ساخت وطن” اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: این کمپین با هدف تببین جایگاه تولید کننده و معرفی بهتر واحدهای داخلی از سال گذشته راه اندازی شده است.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند که با خرید هر کالای داخلی سهم به سزایی در ساخت ایران خواهند داشت.

جمیلی خاطر نشان کرد: به جای بحث کالاهای واراداتی باید از تولیدکنندگان داخلی پشتیبانی شود.

مطالبات بخش خصوصی از دولت

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به مطالبات بخش خصوصی از دولت در خصوص پدیده قاچاق اشاره کرد و گفت: ظرفیت گمرک های کشور بیش از حجم وارداتی است به طوری که هم اکنون شاهد بیش از ۱۵۰ گمرک در کشور هستیم که نیازی به این تعداد گمرک نیست.

جمیلی با بیان اینکه صنایع جهانی با سرعت زیادی در حال تغییر و به روز شدند هستند، افزود: باید تکنولوژی خود را متناسب با اشکال جدید مورد نیاز دنیا نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این مسئله علاوه بر حضور در شرایط  رقابت پذیری یکسان میتوانیم حتی در شرایط بهتر از همسایگان خارجی دست به رقابت بزنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: دولت باید با سازمان دهی مناسب برنامه ریزی کند و اجرای امور را به بخش خصوصی بسپارد و بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

جمیلی با بیان اینکه دولت یازدهم با اهتمام لازم نگاه ویژه ای به بخش خصوصی و بخش های تولیدی داشته است، افزود: اما باز هم این فضا کافی نیست و باید فضای کسب و کار در کشور رونق بیشتری پیدا کند تا سرمایه گذاران با احساس امنیت در کشور به سرمایه گذاری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت جوانان در بدنه اجرایی استفاده شود، افزود: باید به توانائی جوانان بها دهیم در این صورت به نتیجه بهتری خواهیم رسید.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه باید تصمیم های اقتصادی در چارچوب مشخص قرار گیرند، خاطر نشان کرد: دولت و فعالان اقتصادی نباید به یکدیگر نگاه مقابل داشته باشند بلکه باید بخش های دولتی و خصوصی در کنار هم برای توسعه صادرات کشور تلاش کنند  تا به اهداف اقتصادی کشور کمک فراوان نمایند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست