• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 5006

رتبه کنکور استان زنجان ارتقا داشته است

پیام ملت– مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رتبه کنکور استان زنجان از۲۷ در سال ۹۲، به رتبه ۱۹ درسال گذشته ارتقا یافته است. مرتضی تمجیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: همچنین دانش‌آموزان زنج ...

پیام ملت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رتبه کنکور استان زنجان از۲۷ در سال ۹۲، به رتبه ۱۹ درسال گذشته ارتقا یافته است.

مرتضی تمجیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: همچنین دانش‌آموزان زنجانی در جشنواره جوان خوارزمی و معماری و جشنواره‌های شیمی و ریاضی و عمران رتبه‌های خوب کسب کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر دانش‌آموزان زنجانی در حال برگزاری امتحانات پایان سال خود هستند، افزود: در سال تحصیلی آتی ۱۸ هزار دانش‌آموز جدید وارد پایه نخست ابتدایی خواهند شد که فرآیند ثبت‌نام آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل اموزش و پرورش استان زنجان در ادامه گفت: تعداد دانش اموزان پایه ابتدایی نسبت به سال قبل یک‌هزار نفر افزایش یافته‌اند و در مجموع تعداد دانش‌آموزان ابتدایی استان زنجان در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ به ۹۹ هزار نفر خواهد رسید.

اجرای “طرح هجرت” اموزش و پرورش در سال جاری؛

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان نیز به اجرای برنامه های غنی سازی اواقات فراغت دانش آموزان از ۱۰تیر تا ۲۰شهریورماه سال جاری، اظهار داشت: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت با موضوع طرح هجرت در سال جاری اجرایی می شود.

محمود عباسی با بیان اینکه ۹۰۰دانش آموز در سال گذشته در این طرح شرکت کردند،افزود: امسال در ۳۰۵ عرصه این طرح مورد اجرایی می شود.

وی با گلایه از ابلاغ دیرهنگام اعتبارات برای اجرای این طرح، بیان داشت: سه ماهه تابستان بهترین فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای ۱۵۸ هزار و ۶۴۴ اردو روز در سال گذشته، بیان داشت: اردوهای دانش آموزی در حال حاضر کمرنگ برگزار می شود.

عباسی از اجرای طرح مهارت آموزی،کارآفرینی و اشتغالزایی در سال جاری در ۳۵۰پایگاه تابستانی خبر داد و افزود:۸۲هزار و ۸۷۵نفر روز در پایگاه های تابستانی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پروش استان زنجان رتبه برتر را طی سه سال گذشته در زمینه غنی سازی اوقات فراغت کسب کرده است،افزود: با برنامه ریزی های لازم در سال جاری نیز این اردوها اجرایی می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموع کتاب های مدارس استان حدود یک میلیون جلد است که در ۱۰۵۰مدرسه کتابخانه وجود دارد،گفت: سرانه کتاب در مدارس استان زنجان حدود ۶جلد است.

نقش بسزای آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی؛

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت:آموزش و پرورش استان  یکی از دستگاه هایی است که همکاری خوبی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

سلطانی با بیان اینکه در بحث برنامه های فرهنگی می توان از اعتبارات فصول ۲و استفاده کرد، گفت: برای کمک به اجرای برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش نیز می توان از این فصول استفاده کرد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست