• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۱۸
  • شناسه خبر: 5060

ضرورت تعیین تکلیف ۵ میلیون پسماند سرب و روی

پیام ملت– وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت و معدن در خصوص عدم تعیین تکلیف بیش از پنج میلیون تن عوامل بیماری زای پسماند صنایع سرب وروی استان زنجان سوال کرد. در متن نامه نماینده مردم ...

پیام ملت وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت و معدن در خصوص عدم تعیین تکلیف بیش از پنج میلیون تن عوامل بیماری زای پسماند صنایع سرب وروی استان زنجان سوال کرد.

در متن نامه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: این عناصر تهدیدکننده است که حتی مسئولان و کارشناسان صنایع استان، نیز معترف به موضوع بوده و شبانه روزی هوای آلوده را مردم سراسر شهرستان استنشاق می کنند و همچنین نسبت به انتقال مجتمع سرب و روی شهرک صنعتی روی اقدامی صورت نگرفته است.

عدم تعیین تکلیف بیش از ۵ میلیون تن عوامل بیماری زا صنایع سرب و روی استان زنجان که به صورت روباز دپو گردیده، تهدیدی برای شمال غرب کشور در ارتباط با سلامتی مردم می باشد؟

گفتنی است، وقف چی نماینده زنجان و طارم در مجلس دو روز پیش نیز در کمیسیون صنایع و معادن در خصوص لزوم رسیدگی به وضعیت نامناسب آلایندگی صنعت سرب و روی در منطقه و پسماند شهرک صنعتی از وزیر صنعت سوال  مطرح کرد که مقرر شد طی دو هفته آینده موضوع بررسی و تعیین تکلیف شود تا در صورت قانع نشدن نماینده سوال کننده ، موضوع سوال به صحن مجلس ارجاع داده شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای شهر زنجان در پی فعالیت چندین کارخانه سرب و روی، اظهار داشت: متاسفانه مجتمع سرب و روی نزدیک به شهر زنجان بوده و  شرکت شهرکهای صنعتی روی نیز در فاصله سه  کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.  علی وقف چی با بیان اینکه طبق اعلام رئیس سازمان محیط زیست حداقل فاصله کارخانه های صنعتی ازشهرها باید سی کیلومتر باشد،تصریح کرد: پسماندهای سرب و روی بدون کارشناسی دپو می شود که موجب آلودگی محیط شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز به وزارت بهداشت تذکر داده شده است،ادامه داد: درخواست ما حذف پسماندهای و  انتقال شرکتهای صنعتی روی است.  نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما دنبال تعطیلی کارخانه ها نیستیم،افزود:آلودگی های سرب و روی بسیاری از باغات را خشک کرده است که ضروری است نوعی برنامه ریزی شد که پسماندها در کمترین زمان ممکن بازیافت شوند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست