• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۲۱
  • شناسه خبر: 5113

آزادی ۲۲۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان زنجان در سال گذشته

پیام ملّت– رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در سال گذشته ۲۲۶ نفر زندانی به همت خیران و کمک‌های دولت، مجلس و سایر نهادهای خیریه از زندان آزادشدند. جعفر گل‌محمدی در مراسم جشن گلریزان زندانیان، اظهار کرد: کل بدهی زند ...

پیام ملّت رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در سال گذشته ۲۲۶ نفر زندانی به همت خیران و کمک‌های دولت، مجلس و سایر نهادهای خیریه از زندان آزادشدند.

جعفر گل‌محمدی در مراسم جشن گلریزان زندانیان، اظهار کرد: کل بدهی زندانیان آزاد شده سال گذشته را ۱۴۳ میلیارد ریال بوده و قسمتی از این ۱۴۳ میلیارد ریال یعنی ۷۰ میلیارد ریال را خانواده‌های زیان‌دیده گذشت کرده‌اند.

وی با تاکید بر کمک خیران برای آزاد سازی برخی از زندانیان، اظهار کرد: عده‌ای از زندانیان جرایم مالی فقط به خاطر بدهی مبلغی همچون پنج میلیون تومان زندانی هستند با کمک خیران می‌توان طلب بدهکاران را پرداخت و این افراد را از زندان آزاد کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان این اینکه  ۳۶ نفر به خاطر بدهی تا ۱۰ میلیون تومان زندانی هستند، افزود: اگر قول پرداخت مبالغ بدهی این ۳۶ نفر در تا چند روز آینده از طرف خیران داده شود با کمک دادستان زنجان قول می‌دهیم این زندانیان امشب به کانون خانواده‌هایشان برگردند.

گل محمدی با اشاره به وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد استان زنجان گفت: ۱۵ نفر به خاطر بدهی ۵ میلیون تومانی زندانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در طرف مقابل ۲۲۶ خانواده‌ای که خسارت و زیان دیده بودند نیز از وضعیت پیش آمده رهایی یافتند، افزود: با همت خیران این تعداد زندانی و زیان‌دیده از مشکلات و گرفتاری‌ها رهایی یافتند.

گل محمدی کل بدهی زندانیان آزاد شده سال گذشته را ۱۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: قسمتی از این ۱۴۳ میلیارد ریال یعنی ۷۰ میلیارد ریال را خانواده‌های زیان دیده گذشت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این بدهی‌ها توسط محکومان و یا بستگان آنها تامین شده است، خاطرنشان کرد: نزدیک دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض ابراز کرد: این مبلغ به کسانی که واقعا نیازمند بوده‌اند، پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد:۲۱ نفر در استان زنجان حداکثر به خاطر ۱۰ میلیون تومان زندانی هستند و  ۵۸ نفر برای کمتر از ۲۰ میلیون تومان و ۳۳ نفر برای ۳۰ میلیون تومان و بقیه نیز بالاتر از ۳۰ میلیون تومان هستند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست