• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۲۴
  • شناسه خبر: 5135

اجرای طرح تکاپو در استان زنجان شتاب بگیرد

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: طرح تکاپو در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید روند سریعی داشته باشد. اسدالله درویش امیری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: دستگاه‌های ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: طرح تکاپو در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید روند سریعی داشته باشد.

اسدالله درویش امیری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از منابع مالی که در اختیار آن‌ها قرار دارد برنامه‌های خود را ارائه دهند و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارند برنامه‌ های مورد نظر برای اشتغال را اعلام کنند.

وی به اجرای روند طرح تکاپو در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: طرح تکاپو در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید روند سریعی داشته باشد.
استاندار زنجان با اشاره به حضور بخش خصوصی قسمت‌های مختلف دولتی در کارگروه اختصاصی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید در کارگروه تخصصی اشتغال حضور داشته باشد.

استاندار زنجان خواستار توجه دستگاه های اجرایی به اعتبارات پیش بینی شده از صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و اشتغال در این زمینه شد و ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که دستگاه های متولی برنامه ریزی لازم را برای استفاده از آن انجام دهند.

درویش امیری با بیان اینکه شورای مهارت آموزی استان زنجان تشکیل شود، گفت: باید برای استفاده از این امکانات آموزشی برنامه ریزی کاملتری داشت شورای مهارت آموزی  توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری شود.

وی افزود: در راستای اهداف اشتغال استان باید این شورا تشکیل و آغاز به کار کند و مجموعه خوبی از تجهیزات و فضاهای آموزشی و مهارتی در فنی و حرفه ای استان مستقر بوده که باید از این ظرفیت سرمایه ای استفاده حداکثری صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی دستگاه ها و نهادها باید به اعضا کارگروه تخصصی اشتغال استان افزوده شوند، افزود: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و صنعت بیمه و سایر بخش هایی که مورد نیاز هستند در این کارگروه مورد توجه دبیرخانه قرار گیرد.

درویش امیری اقدام اداره کل کار، تعا ون و رفاه اجتماعی در خصوص ادغام دو کارگروه تخصصی اشتغال استان را مورد تایید قرار داد و افزود: با توجه به فعالیت و اهداف مشابه این دو کارگروه ادغام آن مناسب بوده و اعضای این دو کارگروه سه چهارم مشابه هستند که در کارگروه یکپارچه و متمرکزی با حضور بقیه اعضا فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین از اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست طرح تکاپو را با جدیت بیشتری فعال کند و افزود: اجرا و فعالیت این طرح در استان باید شتاب بگیرد و گزارش های منظمی برای اقدامات صورت گرفته ارائه شود که برای تحقق شعار سال نیازمند استفاده از همه ظرفیت های توسعه ای استان هستیم.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست