• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۲۶
  • شناسه خبر: 5149

استکبار به دنبال ترویج اسلام هراسی است

پیام ملت– نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دشمن به دنبال ترویج شیعه هراسی و اسلام هراسی است. آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه مولای متقیان، حضرت علی (ع)، اظهار کر ...

پیام ملت نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دشمن به دنبال ترویج شیعه هراسی و اسلام هراسی است.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه مولای متقیان، حضرت علی (ع)، اظهار کرد: حضرت علی (ع) مصداق واقعی تقوا بودند و ماه مبارک رمضان، فرصت طلایی کسب تقوا است و باید تلاش کنیم، معنویت و تقوای کسب تقوا در این ماه مبارک را در طول سال در زندگی روزمره خود و رفتارهای فردی و اجتماعی نهادینه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مولای متقیان، حضرت علی (ع) ۶۳ سال عمر بابرکت در بین مردم داشتند، تاکید کرد: علی‌رغم جایگاه والای مولای متقیان، مردم زمان از درک شخصیت وجودی آن حضرت غافل بودند و حتی این درک در مواردی آنقدر پایین بود که وجود مبارک آن حضرت را با معاویه بن ابی‌سفیان مقایسه می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه نارضایتی آن حضرت از مردم کوفه مشهود بود، به‌ویژه اینکه در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه به این مسئله اشاره کرده‌اند، تصریح کرد: ولی آن حضرت همانند پدری دلسوز از هر فرصتی برای نصیحت عموم مردم استفاده می‌کردند و در نهایت وقتی در محراب عبادت فرق سر آن حضرت شکافته شد، اظهار کردند: «قسم به خدای کعبه که رستگار شدم.»

خطیب نمازجمعه زنجان در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، گفت: ۲۶ خرداد سال ۴۲ شاهد شهادت جوانان انقلابی و مسلمان کشور شهیدان بخارایی، امانی، رضا صفارهرندی و نیک‌نژاد بودیم که در برابر کاپیتولاسیون و مصونیت‌بخشی به اتباع آمریکایی که سلطه آمریکا به کشور را ایجاد می‌کرد، ایستادند و در نهایت به شهادت رسیدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۲۷ خرداد، سالروز تشکیل جهادسازندگی، تصریح کرد: جهادسازندگی به دستور بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و در راستای رسیدگی به امور محرومان تشکیل شد که ۲۵ سال خدمات صادقانه را در دستور کار خود دارد که از آن جمله سنگرسازی برای رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس و رسیدگی به امور محرومان در روستاها و زدودن چهره فقر با ایحاد زمینه فعالیت روستاییان در امور کشاورزی و حرکت به سمت استقلال و خودکفایی کشور بود و امروز این نهاد در وزارت کشاورزی ادغام شده و شاهد تولید بیش از ۸۰ درصد محصولات کشاورزی در روستاها هستیم.

نماینده ولی‌فقیه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران، تاکید کرد: شهید چمران الگویی برای نسل جوان و انقلابی به‌ویژه قشر تحصیل‌کرده در ابعاد مختلف از جمله جهاد فی سبیل‌الله و بندگی خدای متعال است که امروز به عنوان روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده و توانسته با الگو قرار دادن شهید چمران، اقدامات خوبی در زمینه توسعه علمی انجام دهند.

امام جمعه زنجان با اشاره به عزل بنی‌صدر در ۳۱ خرداد سال ۶۰، گفت: در این روز مجلس شورای اسلامی رای به عدم کفایت بنی‌صدر داد. اول تیرماه نیز سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که به عنوان روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام‌گذاری شده است و این نهاد مقدس طی این سال‌ها اقدامات قابل توجهی در زمینه ترویج معارف دینی در سطح شهرها و روستاهای کشور انجام داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرا رسیدن سالروز قدس، تاکید کرد: روز قدس روز اتحاد و عزت مسلمانان در سراسر جهان است و امسال حضور در این راهپیمایی اهمیت بیشتری دارد، زیرا دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا و چندین کشور عربی به دنبال ترویج اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی و به تبع آن به دنبال کمرنگ کردن جایگاه قدس و فلسطین و ایجاد زمینه برای تداوم جنایات اسرائیل غاصب هستند که با حضور حداکثری مسلمانان در راهپیمایی روز قدس، این نقشه نقش بر آب خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست