• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۲۷
  • شناسه خبر: 5158

صادرات ۵۰ هزار تنی انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان

پیام ملت– رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در بخش صادرات با افزایش ۳۰ درصدی مواجه بوده ایم به طوری که طی سال گذشته ۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است. حسین جعفری در نشست خبری با اصحاب رس ...

پیام ملت رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در بخش صادرات با افزایش ۳۰ درصدی مواجه بوده ایم به طوری که طی سال گذشته ۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است.

حسین جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بخش کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کشور را تشکیل می دهد، تصریح کرد: استان زنجان از حیث اشتغال بخش کشاورزی ۳۳.۶ درصد بوده که این آمار اشتغال بخش کشاورزی در کشور طی سال گذشته ۱۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تامین ارز و امنیت غذایی علاوه بر اشتغال مهمترین رسالت سازمان جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تامین امنیت غذایی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان نقش اصلی را در بخش کشاورزی ، دامی، زراعی  ایفا می‌کنند، ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزایش قابل ملاحظه‌ای را تولید و عرضه محصولاتی کشاورزی اعم از کشاورزی، رزاعی و دامی طی سال گذشته شاهد بوده است.

جعفری با اشاره به اینکه تنها راه متحول کردن بخش کشاورزی تمرکز کردن بر ارتقاء بهره وری است، تاکید کرد: پرهیز از تولیدات کمی بخش کشاورزی و توجه به ارتقاء بهره‌وری از اقدامات سازمان کشاورزی است.

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته دومین استان کشور از نظر تامین مواد کشاورزی از جمله کود شیمیایی در سطح کشور بوده‌ایم، تاکید کرد: طی سال گذشته ۴۲ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در بین کشاورزان استان زنجان توزیع شده است.

جعفری با اشاره به اینکه هر ساله حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کشور به آبیاری نوین مجهز می‌شود، گفت: از سال ۹۳ تا کنون ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به آبیاری نوین مجهز شده است و استان زنجان جزو هفت استان برتر کشور در توسعه آبیاریهای نوین در کشور محسوب شده است.

وی به میزان صادرات انجام شده طی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت یارانه برای صادرات، مشوق‌های صادراتی و غیره که در راستای صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان انجام شده است.

وی بیان کرد: با افزایش ۳۰ درصدی صادرات مواجه بوده ایم به طوری که طی سال گذشته ۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه از سال ۹۴ تا ۹۵ بیش از ۲۳۴ هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی اضافه شده است، تصریح کرد: ۶۵۰ هزار تن ظرفیت نگهداری سیلو‌های گندم در استان زنجان بوده که در بحث ذخیره گندم‌، گندم دو سال مردم زنجان در این سیلو‌ها ذخیره شده است.

مدیر‌کل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان عمده تولیدات گندم به صورت دیمی است که تابع بارش‌های باران است، خاطرنشان کرد: استان زنجان نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۷ درصدی بارش باران مواجه شده است که طی سالجاری برای کاشت و برداشت گندم بارش‌های موثری در استان زنجان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه برای ماه مبارک رمضان ۳۶۰ تن انوع برن، شکر، روغن، گوشت سفید و قرمز به میزان کافی برای تنظیم بازار روانه بازار شده است، ابراز کرد: توزیع گوشت منجمد در فروشگاهها انجام شده است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست