• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۳۰
  • شناسه خبر: 5170

ورودی به زندان های زنجان۱۴ درصد کاهش داشته است

پیام ملت– معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان زنجان گفت:  در موضوع پایش زندانیان حدود ۱۴ درصد کاهش ورودی به زندان های استان زنجان را شاهد هستیم. به گزارش پیام ملّت، مهدی خسروی در نشست خبری با خبرنگارا ...

پیام ملت معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان زنجان گفت:  در موضوع پایش زندانیان حدود ۱۴ درصد کاهش ورودی به زندان های استان زنجان را شاهد هستیم.

به گزارش پیام ملّت، مهدی خسروی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در حوزه پرونده های مانده و رسوبی دغدغه زیادی نداریم و شعبه بالای ۲۰۰ پرونده در استان وجود داشت که به کمتر از نصف پرونده کاهش پیدا کرده است.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان زنجان گفت: در خصوص زندانی ها هم پالایش هایی داشتیم و به همین منظور در سال ۲ بار ملاقات عمومی قضات با زندانیان را در دستور کار قرار دادیم.

خسروی خاطرنشان کرد: بازدید قضات با زندانیان اثرات خوبی داشته است و استقبال از این طرح هر سال مناسب تر می شود.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان و برش چهارم سال گذشته در کل کشور، استان چهارم در اجرای طرح دیدار با زندانیان اعلام شد، افزود: در برنامه های امسال هر همکاری که از برنامه جایگزین استفاده کند تقدیر می شود.

این مسئول با بیان اینکه تلاش می شود رئیس کل دادگستری از فرایند کمیسیون ها مطلع باشد، گفت: هیات ساماندهی زندانیان با جلسات مستمر تشکیل می شود که در هرجلسه با زندانیان ملاقات و به مشکلات آنان رسیدگی می شود.

خسروی خاطرنشان کرد: در استان زنجان برای زندانیانی که امکان مرخصی وجود نداشت، ملاقات با خانواده ها در زندان ها فراهم شد.

وی به حضور همکاران قضایی در مساجد برای پاسخگویی به مسائل حقوقی و ارائه هشدارهای قضایی و نحوه معاملات اشاره کرد و گفت: کمیته برنامه ریزی در دادگستری تشکیل خواهد شد .

معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان افزود: در کشور ایران هرساله آمار ورودی پرونده های دادگستری معمولا زیاد می شود که نگران کننده است ولی در استان زنجان در سال ۹۴ ورودی کلی پرونده ها به دادگستری و شوراهای حل اختلاف ۲۰۷ هزار فقره بود که در سال گذشته به ۲۱۳ هزار فقره رسید و خروجی پرونده ها هم به همین نسبت بود.

خسروی تصریح کرد: ممکن است یک پرونده در چند مرحله ثبت شود از اینرو خالص پرونده های ورودی به دادگستری در سال ۹۴ در حدود ۷۵ هزار فقره بوده که در سال گذشته به  ۷۷ هزار فقره رسیده که افزایش ۲ درصدی داشته است.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست