• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۰۱
  • شناسه خبر: 5200

افزایش ۹ درصدی طلاق توافقی

پیام ملت– رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: یک هزار و ۹۰۰ طلاق توافقی با افزایش ۹ درصدی بوده است و یک هزار و ۱۸۰ فقره طلاق هم به درخواست خانم ها بوده است که در مجموع سال گذشته ۳ هزار طلاق ثبت شده است. جعفر گل محمدی ...

پیام ملت رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: یک هزار و ۹۰۰ طلاق توافقی با افزایش ۹ درصدی بوده است و یک هزار و ۱۸۰ فقره طلاق هم به درخواست خانم ها بوده است که در مجموع سال گذشته ۳ هزار طلاق ثبت شده است.

جعفر گل محمدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ورودی خالص پرونده کیفری و حقوقی با افزایش ۲ درصدی روبه رو بوده است، اظهار کرد: در سال ۹۴ ورودی پرونده ها در حدود ۷۵ هزار و ۲۹۳ فقره بوده است که این رقم در سال گذشته به ۷۷ هزار و ۱۵۳ فقره پرونده رسیده است.

وی با شاره به اینکه اختلاف رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف سال ۹۴،  ۶۹ هزار و ۶۸۸ فقره می باشد عنوان کرد: ۴۶ هزار و ۷۱۶ فقره پرونده در شعب شهری و ۲۲ هزار و ۹۷۲ فقره پرونده در شعب روستایی رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان به جمع پرونده های شورا در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: جمع این پرونده ها ۷۱ هزار و ۳۹۲ فقره بود که ۵۲ هزار و ۹۳۹ فقره پرونده های شهری و ۱۸ هزار و ۴۵۳ فقره پرونده روستایی است.

جمع اوری ۸۷ میلیون تومانی خیرین برای زندانیان استان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در جشن گلریزان امسال استان زنجان  ۴ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال جمع آوری شده که ۸۷ میلیون تومان از این مبلغ را خیرین در ماه رمضان تقبل کردند.

گل محمدی با اشاره به اینکه نهادهای ستاد مردمی دیه برای آزادسازی و کمک به زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با دادگستری همکاری می کنند، خاطر نشان کرد: برنامه های مصوب مجلس و دولت و کمک های مردمی اعتبارات این ستاد را تامین می کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۴ نفر از زندانیان از محل کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان آزاد شدند، خاطر نشان کرد: تعداد زندانیان آزاد شده از محل جشن گلریزان تاکنون ۳۰ نفر بوده است.

گل محمدی به فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان و کمک به خانواده های زندانیان اشاره کرد و افزود: ۱۶ قلم کالای ضروری و سبد غذایی به این خانواده اختصاص می یابد و سال گذشته یک میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان کمک شده است.

افزایش ۴۰ درصدی پرونده های سرقت های خرد در استان زنجان

گل محمدی با بیان اینکه در سال گذشته اتهامات مربوط به پرونده های وارده به دادگستری را به ترتیب، توهین به اشخاص، سرقت خرد، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمات بدنه غیرعمدی براثر تصادف، تخریب عنوان کرد و گفت: در توهین به اشخاص با ۱۶ درصد افزایش پرونده، در سرقت های خرد با ۴۰ درصد افزایش پرونده و در ضرب و جرح با ۲۰ درصد افزایش پرونده مواجه هستیم.

وی با انتقاد از اینکه آستانه تحمل مردم استان زنجان پایین است، تصریح کرد: با توجه به فراوانی پرونده ها ملاحظه می شود توهین به اشخاص و ضرب و جرح در بین دانشجویان و کارمندان پایین و در بین افرادی که به تعبیری یدی و دستی کار می کنند، بیشتر است.

این مقام مسئول با اشاره به پرونده های مربوط به خواسته های اولویت دار در زنجان ادامه داد: به ترتیب مطالبه وجه و طلب افراد، عدم پرداخت بدهی، تقسیط بندی، پرونده های خانواده اعم از طلاق، مهریه، تمکین، اختلافات ناشی از کارگری و کارفرمایی در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی همچنین افزایش پرونده های شهری به روستایی را تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف است که مبلغ رسیدگی به پرونده ها به ۲۰ میلیون تومان رسیده است، عنوان کرد و ادامه داد: در سال ۹۴ در حدود ۶۰ درصد پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش داشت، به صلح منجر شد که این رقم در سال گذشته ۵۶ درصد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشره به موضوع باغ شهرها، خاطر نشان کرد: میزان سرمایه ای که از مردم در باغ شهرها قفل شده است، بالاست از اینرو باید رسانه ها این سوالات را از مسوولان مربوطه هم جویا باشند و همراهی و همکاری برخی دستگاه ها با دادگستری استان بیشتر از این باشد.

گل محمدی با بیان اینکه بسیاری از اراضی ملی در این باغ شهرها نابود شده است، گفت: اقدامات بسیاری در دادگستری با همراهی نهادهای امنیتی و نظامی انجام شده است.

دو برنامه فوق العاده برای زندانیان استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه برای زندان علاوه بر برنامه های روتینگ دو برنامه فوق العاده هم در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: زندانیانی که اجازه خروج از زندان را ندارند، اجازه ملاقات با خانواده ها ۲ بار در سال داده می شود که این اقدام مایه آرامش خانواده و زندانیان است.

گل محمدی در ادامه با اشاره به حضور قضات در زندان در طول هفته قضائیه و بهمن ماه خاطر نشان کرد: تمام زندانیان می توانند با قضات ملاقات کنند و تا حد امکان مشکلات آنان حل می شود.

وی با طرح این سوال که نقش دادگستری در جلوگیری از تشکیل این پرونده ها تا چه میزان موثر است، گفت: دادگستری آینه جامعه است و اختلاف مالی را به جامعه و مسوولان نشان می دهد تا مردم آگاهانه عمل کنند.

ضرورت آگاه شدن مردم از حقوق خود

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر لزوم آگاه سازی مرردم از حقوق خود گفت: هراندازه مردم از حقوق خود آشناتر باند مشکلات کمتری پیش می آید و افراد آگاه به سادگی به حقوق خود می رسند که در نتیجه مراجعه به دادگستری نیز کمتر خواهدشد.

گل محمدی به برنامه های آموزشی کلان با آموزش و پرورش و نهادهای مختلف اشاره کرد و افزود: در شروع ماه مبارک رمضان روحانیون در مساجد معضلات و مشکلات مناطق و محله را به اطلاع مردم می رسانند.

وی در ادامه عنوان کرد: این مجموعه در هفته دادگستری دوره های آموزش حقوق شهروندی را در مساجد، بازار و مدارس برگزار می شود.

افزایش ۹ درصدی طلاق توافقی در استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به یک هزار و ۹۰۰ طلاق توافقی با افزایش ۹ درصدی اشاره کرد و ادامه داد: یک هزار و ۱۸۰ فقره طلاق هم به درخواست خانم ها بوده که افزایش ۹ درصدی داشته است.

گل محمدی تصریح کرد: یک هزار  ۶۲۴ فقره مطالبه مهریه در استان وجود داشت که کاهش هفت درصدی مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های قتل سال گذشته سه فقره است که منجر به صلح و سازش شده است، گفت: در شورای حل اختلاف زندان ۱۴۷ فقره منجر به صلح و سازش شده است.

 

انتهای پیام/ع

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست