• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۰۴
  • شناسه خبر: 5229

هفت درصد تولید ناخالص کشور به مالیات اختصاص دارد

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در حال حاضر تنها هفت درصد تولید ناخالص کشور به مالیات اختصاص دارد و این رقم اختلاف معناداری با کشورهای همسایه دارد. سید کامل تقوی‌نژاد در جلسه با فعالان اقتصادی و تولیدی و صاحبان مشاغل است ...

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در حال حاضر تنها هفت درصد تولید ناخالص کشور به مالیات اختصاص دارد و این رقم اختلاف معناداری با کشورهای همسایه دارد.

سید کامل تقوی‌نژاد در جلسه با فعالان اقتصادی و تولیدی و صاحبان مشاغل استان زنجان با بیان اینکه هدف از این جلسه آشنایی با مشکلات و نیازمندی ها و بررسی آنها توسط هیأتی اعزامی می باشد، اظهار کرد: موضوعات مطرح شده به صورت تخصصی در کمیته‌های کاری مورد بررسی شود.

وی  با اشاره به اینکه نرخ ارزش افزوده برای همه کالاها ۹ درصد در قانون در نظر گرفته شده است، افزود: البته کالاهایی چون سوخت و دخانیات وضعیت خاص خود را دارند که برای طلا این رقم ۳ درصد پیشنهاد شده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به درآمد‌‌های مالیاتی در سال ۹۵ تصریح کرد: ۹۷ درصد از آنها محقق شد خوشبختانه سال گذشته با فعالیت‌هایی که در سازمان امور مالیاتی به جای افزایش فشار بر مودیان موجود اقدامات لازم برای شناسایی مودیان جدید انجام شد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به شناسایی ۳ هزار و ۳۰۰ برگه تشخیص از طریق شناسایی صادر شده است افزود: تلاش ما این است که با مودیان موجود و تولید کنندگان مداران کنیم و شرایط اقتصادی موجود را نیز در نظر داریم.

وی با بیان اینکه در این جلسه نیز رسیدگی هیئت‌های حل اختلاف به تولید و اشتغال و همچنین به همچنین توجه به ظرفیت‌های موجود استان زنجان مورد بحث قرار گرفت ابراز کرد: دسته بندی مشکلات واحد‌های تولیدی و خدماتی از تصمیماتی بود که در این جلسه گرفته شد.

تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه باید کمیته‌هایی برای حل مشکلات و دسته بندی مسائل مطرح شده در جلسه تشکیل شود افزود: در این جلسه مسائل زیادی مطرح شد و توانستیم مشکلات و نیازمندی‌ها موجود در استان آشنا شویم و ظرفیت‌ها نیز شناسایی شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست