• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۰۸
  • شناسه خبر: 5253

وزارت علوم به قانون تمکین کند

پیام ملّت – رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاداسلامی گفت:‌دانشگاه آزاداسلامی در رابطه با کدرشته محل‌های کارشناسی ارشد مطابق قانون عمل می‌کند و انتظار داریم کارشناسان وزارت علوم نیز به قانون مراجعه کرده و اعمال سلیقه شخصی ...

پیام ملّت رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاداسلامی گفت:‌دانشگاه آزاداسلامی در رابطه با کدرشته محل‌های کارشناسی ارشد مطابق قانون عمل می‌کند و انتظار داریم کارشناسان وزارت علوم نیز به قانون مراجعه کرده و اعمال سلیقه شخصی نکنند.

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاداسلامی در گفت‌وگوی ویژه اخبار شبکه یک سیما در رابطه با کدرشته‌ محل‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه که از سوی وزارت علوم حذف شده بود، گفت: کدرشته‌های محل‌های دانشگاه آزاد مطابق قانون اعلام شده و تکذیبیه وزارت علوم اعمال سلیقه در برابر قانون است.

ولایتی

وی افزود: سال ۶۷ در زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس بود با بعضی اعمال سلیقه‌های وزارت علوم روبه‌رو شد که کار قانونی به مجلس واگذار شد و از سوی مجلس قانونی تصویب شد که توسعه رشته‌ها از سوی سه نفر به عنوان نمایندگان دانشگاه آزاد، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری شود که بیش از ۳ هزار رشته تأیید شد و مجموع مصوبات نیز ۲۴۴ صفحه است که به امضای سه نماینده رسیده است.

ولایتی گفت: بنابراین کار ما قانونی است و از معاون حقوقی مجلس نیز در رابطه با آن قانون سؤال شده که وی آن قانون را همچنان معتبر دانسته است.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد عنوان کرد: در زمان ریاست میرزاده در دانشگاه‌ آزاد در این زمینه به دیوان عدالت اداری شکایت شد که رأی را به نفع دانشگاه صادر کردند بنابراین ما قانون را اجرا می‌کنیم و خواهش‌مان این است که کارشناسان وزارت علوم به قانون مراجعه کنند و در برابر قانون اعمال سلیقه نداشته باشند.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس نیز به وزیر علوم تذکر دادند که چرا وزارت علوم در برابر قانون بیانیه مخالف صادر می‌کند، ناقض قانون مجلس باید از سوی خود مجلس تصویب شود.

ولایتی گفت: دانشگاه آزاد انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطابق قانون انجام می‌دهد و کاری به بیانیه وزارت علوم ندارد، من به عنوان مسئول هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد با قاطعیت می‌گویم که خود را حافظ کیان کمیت و کیفیت دانشاگه می‌دانم و یک واحد دانشگاه نیز نباید تعطیل شود.

وی اضافه کرد: برخی رشته‌ها در کارشناسی ارشد به صورت فله‌ای حذف شدند در حالی که همان واحدهای برای پذیرش دانشجو در همان رشته‌ها در مقطع دکتری مجوز گرفتند، اگر یک واحد دانشگاهی صلاحیت پذیرش دانشجوی دکتری در یک رشته را دارد پس چگونه برای کارشناسی ارشد صلاحیت ندارد، به نظر می‌رسد این در هم ریختگی در وزارت باید اصلاح شود.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: ما به کار خودمان ادامه می‌دهیم و مطابق قانون عمل می‌کنیم، به دانشجویان و اساتید تأکید می‌کنم سر کار خود باشند و در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال اشتغال اعلام کردند نباید هزاران نفر از اساتید و کارمندان بیکار و دانشجویان سرگردان شود.

ولایتی افزود: نمایندگان مجلس نیز نگرانند و در این زمینه به وزیر علوم تذکر دادند، کشور قانون دارد و تکلیف این مسئله را باید قانون معلوم کند که این کار صورت گرفته و در اسفند سال ۹۴ قانونی در مجلس تصویب شد که مطابق یک بند آن کدرشته‌های محل‌های تا آن زمان معتبر است و کدرشته‌های پس از آن باید مجوز بگیرد که به همین صورت انجام شده است.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در مورد سوابق علمی و پژوهشی خود گفت: من پزشک هستم، متخصص اطفال و فوق تخصص عفونی اطفال از دانشگاه آمریکا هستم. ۴۳ سال در دانشگاه تدریس کردم، سال ۷۱ استاد تمام شدم و در سال‌های اخیر به استاد ممتازی رسیدم و برای چند هزار نفر از پزشکان کشور تدریس کردم.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ مقاله پزشکی خارج از کشور دارم، اچ‌ایندکس من در مقالات پزشکی عدد ۲۰ است و آخرین مقاله من در مجله معتبر نیچر چاپ شد و یک مقاله من ۵۰۰ ارجاع داشته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست