• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۰۹
  • شناسه خبر: 5265

کاهش دعوی در دادگاه ها مستلزم مشارکت و همراهی مردم است

پیام ملت– رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: امروز مردم نیز باید در کنار دولت قرار گیرند تا شاهد کاهش دعوی در دادگاه‌های استان و کشور باشیم که این مستلزم مشارکت و همراهی مردم است. به گزارش پیام ملّت، جعفر گلمحمدی در ...

پیام ملت رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: امروز مردم نیز باید در کنار دولت قرار گیرند تا شاهد کاهش دعوی در دادگاه‌های استان و کشور باشیم که این مستلزم مشارکت و همراهی مردم است.

به گزارش پیام ملّت، جعفر گلمحمدی در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به اینکه بیشترین پرونده در استان که رتبه چهارم را بخود اختصاص داده است مربوط به صدمات بدنی ناشی از بی احتیاطی در رانندگی می‌شود، اظهار کرد: افراد باید به قوانین موجود در امر راهنمایی و رانندگی واقف باشند تا شاهد کاهش این آمار در استان باشیم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مصالحه بین مردم جا افتاده شود، خاطر نشان کرد: باید با صلح  به مشکلات مردم رسیدگی و آنها را حل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: توهین به اشخاص بیشترین جرم در استان زنجان است که یکی از علل این امر نیز کاهش آستانه تحمل در بین مردم استان می باشد.

گلمحمدی در ادامه افزود: امروزه در دنیا در برخی از کشورها به دلیل کاهش آمار جرم زندانها تبدیل به هتل و مکانهای گردشگری شده است، در کشورمان نیز متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهد وقوع جرم در بین مردم هستیم که با مراجعه به دستگاه های قضایی در صدد رسیدگی به شکایات خود هستند.

وی با بیان اینکه انسان فطرتا یک موجود اجتماعی است که در همین راستا برای رفع احتیاجات زندگی خود در همه حوزه ها متوسل به همنوعان خود می‌شود، عناون کرد: انسان نمیتواند بدون ارتباط با همنوعان خود به درخواست‌ها و نیازهای زندگی خود دست یابد پس ناچار است در جامعه برای رسیدن به اهداف و احتیجات خود تن به ارتباط له دیگران می‌دهد و این از اجتماعی بود انسان نشات می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ارتباط انسان در طول زندگی خود باید در چارچوب معینی قرار گیرد، تصریح کرد:  این چارچوب با اصطلاح قانون معرفی می‌شود که چنانچه انسان اگر پا فراتر از قانون بگذارد دچار بی قانونی شده و بر اساس قوانین موجود مجازات برای فرد تعیین خواهد شد.

گلمحمدی ادامه داد: اگر در جامعه عموم مردم مطیع قانون باشند همه مشکلات حل خواهد شد و جامعه از نظم و انضباط از جایگاه مهمی در مقابله با مشکلاتو اختلافات قرار خواهد گرفت پس لازم است مردم در زیر چتر قانون و آگاهی از این چارچوب رفتار کنند تا دچار مشکلات نشونند.

وی به اهمیت ارتباط صحیح والدین لا فرزندان خود اشاره کرد وگفت: والدین باید از رفتار و آموزش صحیحی در مقابله با فرزندان برخوردار باشند چراکه براساس آمار والدینی که ارتباط موفق و آگاهانه ای همراه با درک لا فرزندان خود داشتند وقوع جرم در بین این فرزندان کمتر مشاهده شده است که متاسفانه در همین راستا پرونده‌های در وقوع جرم در سنین پایین موجود است که نشان از تربیت ناصحیح والدین آنها می‌شود که باید توجه داشت.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست