• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۱
  • شناسه خبر: 5308

رشد ۳۵۰ درصدی اعتبارات شهرستان خدابنده در سال جاری

پیام ملت– فرماندار خدابنده گفت: شهرستان خدابنده در بسیاری از شاخص ها همچون راهسازی، گازرسانی و عمران شهری و روستایی رشد کرده است. باب الله فتحی  در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان خدابنده به افزایش سهم این شهرستان  ...

پیام ملت– فرماندار خدابنده گفت: شهرستان خدابنده در بسیاری از شاخص ها همچون راهسازی، گازرسانی و عمران شهری و روستایی رشد کرده است.

باب الله فتحی  در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان خدابنده به افزایش سهم این شهرستان  از ۲ درصد نفت به ۳ درصد اشاره کرد و گفت: امسال ۴۸ درصد اعتبار استان از محل درآمدهای نفت به خدابنده اختصاص یافته است که رقمی حدود ۳۶۷ میلیارد ریال را شامل می شود.

وی با بیان اینکه دولت خدمات ویژه ای در مناطق محروم ارائه کرده است، ادامه داد: با وجود یک چهارم شدن درآمدهای نفتی و محدود شدن درآمدها در دولت یازدهم، اعتبارات مناطق محروم از جمله شهرستان خدابنده افزایش داشته است.

فرماندار شهرستان خدابنده تصریح کرد: با این وجود متاسفانه در هر جلسه و به هر مناسبتی، دولت و رئیس جمهوری مورد حمله و همجه قرار می گیرد که این البته نشان از آن دارد که قبلا پول هایی به یک جاهایی می رفته که الان دیگر چنین اتفاقاتی نمی افتد.

فتحی به توجه ویژه دولت به روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون شهرستان خدابنده در بسیاری از شاخص  ها همچون راهسازی، گازرسانی و عمران شهری و روستایی رشد کرده و به میانیگن استانی رسیده  و در برخی موارد نیز از میانگین استانی نیز پیشی گرفته است.

وی به تلاش و جدیت هر چه بیشتر مدیران اجرایی تاکید کرد و گفت: پذیرفته نیست که این همه همت در مجموعه بالای دولت داشته باشیم، اما در سطوح پایین، برخی مدیران اجرایی سهل انگاری و کم توجهی از خود نشان دهند.

فرماندار شهرستان خدابنده اظهار کرد: این مدیران باید سرعتشان را بیشتر کنند و خود را به مدیران موفق برسانند، چرا که در غیر این صورت باید در دادگاه الهی و نیز در دادگاه افکار عمومی پاسخگو باشند.

فتحی به توجه دولت در راستای رسیدن به توازن و بهره مندی ویژه مناطق از اعتبارات اشاره کرد و افزود: ما نیز تلاش کردیم تا همه  خواسته های دستگاههای اجرایی، مردم و شوراهای اسلامی را در تقسیم اعتبارت در سطح شهرستان مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری همچون سال های گذشته توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش در شهرستان شده است، یاد آور شد: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، ۴۸ درصد فضاهای آموزشی در سطح شهرستان خدابنده نیازمند تخریب و بازسازی بودند که طی چهار سال گذشته بیش از ۲۵ واحد آموزشی در جهت افزایش ضریب برخورداری شهرستان از کلاس های استاندارد، تکمیل و تعمیر شدند.

فرماندار شهرستان خدابنده به توسعه راههای آسفالت روستایی طی چهار سال گذشته در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: جدیتی که در احداث باند دوم محور ارتباطی سلطانیه- خدابنده – کبودرآهنگ رخ داده ستودنی است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تکمیل  و بهره برداری از این پروژه باشیم.

فتحی خاطر نشان کرد : با پی گیری های انجام شده، مجوز احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی در این شهرستان صادر شد و امسال نیز ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی آن اختصاص یافته‌است.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان شهرستان خدابنده صرف بهبود شاخص ها و تجهیز و راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی شده است.

فتحی به رشد چشم گیر اعتبارات دهیاری ها و نیز حمایت دولت از شهرداری های سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همت مدیران، مسیر رشد و توسعه شهرستان خدابنده با سرعت هر چه بیشتری ادامه یابد.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست