• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۱
  • شناسه خبر: 5292

پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد با مشکل مواجه نخواهد نشد

پیام ملت– رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با حذف کدرشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌توان در مسیر تعامل مشکلات را حل کرد وبه گونه ای عمل کرد  که پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد با مشکل مواجه نشود. به گزارش پیا ...

پیام ملت رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با حذف کدرشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌توان در مسیر تعامل مشکلات را حل کرد وبه گونه ای عمل کرد  که پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد با مشکل مواجه نشود.

به گزارش پیام ملّت، ابراهیم خدایی در نشست خبری در وزارت علوم با موضوع حذف کدرشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سوددهی آموزش عالی با افزایش رشته‌ها بیشتر شده است، اما دانشگاه‌ها و موسسات عالی فکر می‌کنند که اگر تعداد دانشجویان‌شان کاهش پیدا کند، دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون در مقطع کارشناسی‌ارشد با وضعیت خیلی خوبی از نظر پذیرش رو به رو نیستیم، افزود: در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته ریاضی سال گذشته بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی ۸۷۰۰ نفر ظرفیت داشتیم ولی فقط ۵۴۰۰ نفر درخواست پذیرش دادند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: من دبیر شورای سنجش و پذیرش هستم، ما سعی کردیم در ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای عمل کنیم که پذیرش دانشجویان با مشکل مواجه نشود و در جلسات گسترش هم بررسی‌های لازم انجام شد و تقریبا هم به جای خوبی رسیده بودیم، ولی معتقدم قبل از اینکه کار انجام شود نباید رسانه‌ای شود.

خدایی خاطر نشان کرد: الان هم هنوز مسیر تعامل را پیش می‌رویم و می‌توان در مسیر تعامل، مشکلات را حل کرد، ولی در نهایت فصل‌الخطاب قانون است و باید بر‌اساس قانون مشکلات حل شود.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست