• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 5322

افزایش شاخص بهرمندی از گاز طبیعی در سلطانیه به ۹۵ درصد رسید

پیام ملت– فرماندار سلطانیه گفت: شاخص بهره مندی خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی در سطح کشور و استان ظرف ۳ سال اخیر، در سطح استان به ۷۶ درصد و در شهرستان سلطانیه به بیش از ۹۵درصد ارتقا یافته است. به گزارش پیام مل ...

پیام ملت فرماندار سلطانیه گفت: شاخص بهره مندی خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی در سطح کشور و استان ظرف ۳ سال اخیر، در سطح استان به ۷۶ درصد و در شهرستان سلطانیه به بیش از ۹۵درصد ارتقا یافته است.

به گزارش پیام ملّت، پرویز خالقی در جلسه شورای اداری شهرستان سلطانیه، با اشاره به اتکا به نرخ رشد جمعیت روستایی در سطح روستاهای شهرستان سلطانیه که در مقایسه آمارهای مربوطه و بین سالهای ۹۰ و ۹۵ بدست می‌آید، اظهار کرد: شهرستان سلطانیه به عنوان تنها شهرستانی در سطح استان بشمار می‌رود که نرخ رشد جمعیت روستایی آن به صورت صعودی و مثبت بوده است.

وی این آمار را نشانگر نگرش ویژه دولت به مناطق روستایی شهرستان و محقق ساختن امر ایجاد توازن منطقه‌ای به لحاظ رفاه و آسایش و افزایش سطح رفاه اجتماعی در روستاها دانست و افزود: برنامه‌ریزیها و اقدامات انجام یافته بعضاً موجبات مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان را نیز فراهم ساخته است.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه نگرش دولت به روستاهای شهرستان سلطانیه به صورت ویژه و تمرکزی بوده و شتاب ارائه خدمات به این نوع مناطق، نسبت به استان و کشور از درصد بالایی برخوردار است، ادامه داد: شاخص بهره مندی خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی در سطح کشور و استان و قبل از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نزدیک به ۶۰ درصد بوده است که این شاخص ظرف ۳ سال اخیر، در سطح استان به ۷۶ درصد و در شهرستان سلطانیه به بیش از ۹۵درصد ارتقا یافته است.

وی همچنین با ارائه آمارهای مقایسه ای درخصوص میزان آسفالت ریزی و جدولگذاری معابر روستایی، ابراز کرد: با برگزاری نشست‌ها و سرکشی‌های مستمر در سطح روستاها، موجبات ایجاد امید مضاعف روستاییان و ماندگاری در روستاها فراهم شده است.

خالقی با اشاره به اینکه سال ۹۵ یکی از سالهای کم سابقه به لحاظ کسب موفقیت‌های کلان در عرصه اقتصاد و زیرشاخه‌های آن بوده که آن را مرهون مساعی بی وقفه دولتمردان و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: براساس آمارهای اعلامی، طی سال ۹۵، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه رونق بخشی صنایع، برای بیش از ۲۳ هزار واحد تولیدی- صنعتی- خدماتی و کشاورزی، در سطح متوسط و خرد تعلق یافته است که توانسته است با خارج ساختن واحدهای یاد شده از وضعیت رکود و نیمه فعال بودن، زمینه اشتغال برای بیش از ۷۰۰ هزار نفر را پدیدار سازد و این امر خود سهم عمده‌ای را در اجرای مفاد سیاستهای اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

فرماندار سلطانیه با اشاره به تحقق ۹۶ درصدی بودجه در سال گذشته گفت: در حوزه گمرک، برای اولین بار در سطح کشور، ثبت رکورد ۹۷ درصدی تحقق درآمدهای مالیاتی و گمرکی با افزایش ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن صورت یافته است و در کنار آن با افزایش بیش از ۲۰ درصدی ظرفیت بنادر کشور به نسبت سال ۹۴، شاهد ظرفیت ۲۱۷ میلیون تنی بنادر در سال ۹۵ شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست