• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 5332

سرعت صدور مجوز برای نشریات از ۳ سال به ۶ ماه کاهش یافته است

پیام ملت– وزیر ارشاد گفت: در دولت تدبیر و امید سرعت صدور مجوز برای نشریات از سه سال به ۶ ماه کاهش یافته است. به گزارش پیام ملّت، سوال ملی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر فره ...

پیام ملت وزیر ارشاد گفت: در دولت تدبیر و امید سرعت صدور مجوز برای نشریات از سه سال به ۶ ماه کاهش یافته است.

به گزارش پیام ملّت، سوال ملی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت صادر نشدن مجوز بیش از ۶۰۰ نشریه در دستورکار نشست علنی امروز خانه ملت قرار داشت که پس از توضیحات صالحی امیری، نمایندگان با ۱۱۸ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

سید رضا صالحی امیری در این نشست گفت: بهترین دوره پس از انقلاب اسلامی در زمینه صدور و حمایت از نشریات در این دولت بوده است. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۳ هزار مجوز قانونی برای نشریات صادر شده که ۶۸۰۰ مورد از آنها مربوط به چهارسال اخیر بوده است، البته یکسری خلاهای قانونی هم وجود دارد که باید در نظام جامع رسانه‌ها حل شود.

سرعت صدور مجوز برای نشریات از سه سال به ۶ ماه کاهش یافته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این دولت سرعت صدور مجوز برای نشریات از سه سال به ۶ ماه کاهش یافته است.

وی گفت: وزارت ارشاد دیگر برای هیچ نشریه وابسته به نهادهای دولتی و یا عمومی همچون شهرداری مجوز صادر نمی‌کند و یارانه آنها را نیز حذف کرده است.

صالحی امیری گفته که یارانه مطبوعات در دوره مسئولیت وی تا ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است افزود: در این مدت همه خبرنگاران می‌توانند بیمه شوند علاوه بر این ما نظام آموزش خبرنگاری را فعال و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را تقویت کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد سایت‌های مجوزدار تا پیش از دولت یازدهم را ۲۰۰ سایت اعلام کرد و گفت: این تعداد پس از آغاز به کار دولت یازدهم به ۲۰۰۰ سایت افزایش یافت.

لغو سه هزار مجوز نشریه به دلیل عدم انتشار

وی تصریح کرد: به دلیل نقص قانون، شاهدیم که دارندگان مدارک کارشناسی در رشته‌های مامایی، معدن، شیمی و غیره تقاضای نشریه سیاسی می‌کنند در نتیجه از ۳۸۰۰ مجوز صادر شده ۳۰۰۰ مجوز به علت عدم انتشار لغو شده است.

صالحی امیری گفت: مطبوعات امروز در بهترین وضعیت پس از انقلاب قرار دارند چرا که هم آزادی بیان دارند، هم یارانه می‌گیرند و هم از سوی دولت مورد تکریم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : هیچگونه مرزبندی سیاسی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مطبوعات وجود ندارد و همه نشریات بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی‌شان مجوز می‌گیرند.

وی گفت: ما علاوه بر اینکه معتقدیم باید آزادی قلم را پاس بداریم اما بر رعایت مرزهای قانونی نیز تاکید کنیم بنابراین باید از دستگاه‌های سجلی و انتظامی پاسخ‌های لازم را پیش از صدور مجوز برای نشریات دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچکس در کشور برای دسترسی به سامانه تقاضای مجوز نشریه وزارت ارشاد دچار مشکل نیست، اظهار داشت: من شخصاً تاکنون حتی برای یک مورد تقاضای مجوز سفارش نکرده‌ام.

انهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست