• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۵
  • شناسه خبر: 5363

کارخانه بازیافت پسماند با هدف تولید برق در زنجان احداث می شود

پیام ملت– شهردار زنجان گفت: با احداث کارخانه بازیافت پسماند شهری در زنجان  تولید انرژی برق از پسماند شهری با مشارکت شرکت خارجی انجام خواهد شد. به گزارش پیام ملّت، حبیب یگانه در نشست خبری خود با بیان اینکه مشارکت حد ...

پیام ملتشهردار زنجان گفت: با احداث کارخانه بازیافت پسماند شهری در زنجان  تولید انرژی برق از پسماند شهری با مشارکت شرکت خارجی انجام خواهد شد.

به گزارش پیام ملّت، حبیب یگانه در نشست خبری خود با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در برنامه های شهرداری الزامی است، اظهار کرد: پروژه های شهرداری بیش از سابق نیازمند برنامه های علمی و قوانین کارآمد می باشد.

وی با بیان اینکه پروژه سبزه میدان یکی از پراهمیت‌ترین پروژه‌های زنجان است، اظهار کرد: با حمایت تمام اعضای شورا و تعامل همگانی این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار زنجان  با اشاره به بودجه ۲۸۵ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۶، خاطر نشان کرد: از این مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مربوط به پروژه سبزه میدان و ۲۱۰ میلیارد  تومان از این مبلغ به اعتبارات عمرانی مربوط می شود.

یگانه به افتتاح ۶ بوستان در زنجان اشاره کرد و افزود: افتتاح پارک محله‌ای در کوی الهیه، وحیدیه، فاز سه گلشهر، کوی مهدیه سایان، فاز یک گلشهر و کوی زعفرانیه بخشی از پروژه‌های پارک محله‌ای در زنجان است که به بهره‌برداری کامل رسیده است..

وی با بیان اینکه کل حجم پروژه‌های پارک محلها ۳۰ هزار و ۶۵۳ متر مربع بوده است، خاطر نشان کرد: کل هزینه به میزان ۱۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۸۳۵ هزار ریال می باشد.

شهردار زنجان  به احداث کارخانه بازیافت پسماند زنجان اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه گذاری خارجی این پروژه ۱۱۵ میلیون دلار است  که شهرداری زنجان طی هفته گذشته و در سازمان مدیریت پسماند قراردادی را برای جذب سرمایه گذار خارجی و احداث کارخانه بازیافت پسماند شهری منعقد کرد.

یگانه با بیان اینکه برابر با مکاتباتی که با سازمان انرژی های نو در تهران انجام شده بحث خرید تضمینی برق در دست پیگیری است، خاطر نشان کرد: برای تحقق این پروژه تمامی مسئولان استانی در انعقاد قرارداد تلاش زیادی کردند.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه، مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث خواهد شد، تصریح کرد: مدت اجرای این قرارداد ۳۶ ماه اعلام شده است و در این کارحانه روزانه ۱۷ مگاوات برق تولید خواهد شد.

یگانه ادامه داد: ۶ماه مراحل انجام مطالعات و ۳۰ ماه مرحله عملیاتی اجرایی این پروژه خواهد بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر شرکت اسپانیایی برای انجام علیات کابل‌کشی مشغول فعالیت هستند، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این پروژه درشهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

یگانه با بیان اینکه در سال جاری مبلغ ۳۵ میلیارد ریال برای این پل هزینه شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث پل و همچنین تملکات واقع در محدوه آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار پل سیدالشهدا تاخیر زیادی در اجرای پروژه داشته است، تاکید کرد: پیمانکار این پروژه تاخیر زیادی در اجرای آن داشته و در این ارتباط اخطار و تذکر جدی داده شده و شهرداری شکایت کرده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه ۹۳۰ میلیون تومان برای هوشمندسازی و اصلاح هندسی تعدادی از تقاطع‌های صورت گرفته است، گفت: در سال ۹۲ آمار فوتی داخل شهری ۶۰ نفر بوده است که این میزان در سال گذشته به ۱۹ نفر کاهش داشته است.

یگانه با تاکید بر اینکه این آمار باید به صفر برسد، عنوان کرد: در همین راستا نیز نصب تابلوها و علایم ترافیکی، نصب پل عابر پیاده و نصب نرده و توجه به گذرگاه هم‌سطح عابر پیاده در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث بلوار پونک ۴۰۰ میلیون تومان است و به زودی پروژه ضلع شرقی پادگان ارتش برای احداث خیابان آغاز می‌شود.

شهردار زنجان مطرح کرد: سالن بحران که در داخل پارک بانوان در حال احداث است تا ایام دهه فجر به بهره‌برداری کامل می‌رسد که تا کنون برای آن ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

یگانه گفت: برای رفاه حال شهروندان قرار است پارک بانوان جدیدی در غرب شهر زنجان واقع در کوی فرهنگ احداث شود و برای احداث پروژه‌های مختلف در این پارک ۲۵ میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده است.

وی همچنین به به ساماندهی آبیاری فضاهای سبز شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد از آبیاری فضای سبز شهری با استفاده از آب خام صورت می‌گیرد و۷ درصد باقی‌مانده نیز توسط تانکر و با استفاده از آب خام انجام می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به تلاش‌های شهرداری برای زیباسازی شهر عنوان کرد: ۶۰ هزار گل فصلی و کاشتن ۴ هزار نهال  در سطح  شهر کاشته شده است تا تصویر زنجان زیباتر شود.

یگانه از احداث پارک ترافیک خبر داد و افزود: این پارک در ۱۱ هزار مترمربع در کوی فرهنگ زنجان در دست ساخت است که از جمله فعالیت‌های مورد نظر در این پارک که تجهیزات شبیه‌سازی شده روز برای آموزش کودکان در آن پیش‌بینی شده است و فاز اول آن در سال‌جاری و فاز تکمیلی در سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات انجام شده در آرامستان‌های شهر زنجان اشاره کرد و افزود: احداث نمازخانه، همچنین تسطیح قبور و سردخانه  از جمله اقدامات انجام شده است که تسطیح بهشت حضرت معصومه با اعتبار ۵ میلیارد ریالی از ۲۰ تیرماه آغاز می‌شود.

شهردار زنجان به اصلاحات ساختاری و همچنین چارت سازمانی شهرداری زنجان اشاره کرد وافزود: در این باره شهرداری اقدامات لازم را در حوزه معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه انجام داده است.

به گفته یگانه؛ یکی دیگر از اقدامات شهرداری زنجان انعقاد قرارداد طرح جامع نورپردازی برای تامین امنیت شهروندان و اصلاح فرهنگ استفاده از نور است که با دانشگاه آزاد زنجان بوده است.

وی به مجموعه پارک ملت زنجان و نصب دستگاه های بازی برای کودکان و بزرگسالان اشاره کرد و گفت: دستگاه های پارک ملت شامل ۶ دستگاه بازی برای بزرگسالان  است و۱۵ دستگاه برای کودکان است.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: از این مجموع دو دستگاه ویژه بزرگسالان و چهار دستگاه ویژه کودکان دارای استاندارد هستند و بقیه هم در حال طی روند اداری و ثبت استاندارد قرار دارند.

یگانه با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی سعدی در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به حجم کار بالای این پروژه نمی‌شود امسال به بهره‌برداری برسد و به امید خدا سال آینده شاهد افتتاح آن پروژه خواهیم بود.

وی گفت: امسال مقرر شده است در سطح شهر ۷۰ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شود که تا کنون ۲۵ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده است.

یگانه با اشاره به بازگشایی مسیرهای اطراف پادگان و تلاش برای بازگشایی محور شرقی و شمالی این محدوده خاطرنشان کرد: این اقدامات در راستای کم کردن گره ترافیکی در این مسیر است.

شهردار زنجان با بیان اینکه کارت شهروندی در حال طراحی است، گفت: این کارت که به عنوان کیف پول شهروندان مطرح است می تواند برای پرداخت های روزانه در تاکسی و اتوبوس مورد استفاده قرار گیرد.

یگانه به برنامه های معاونت فرهنگی این مجموعه هم اشاره کرد و گفت: برگزاری ویژه برنامه گذر چله تابستان، مشارکت در اجرای جشنواره ملی آش، اجرای ویژه برنامه های ماه محرم و دیگر مناسبت ها هم در دستور کار این مجموعه است.

وی به برگزاری دسته حسینیه اعظم زنجان یکی از بزرگ‌ترین تجمعات مذهبی مردم پایتخت شور و شعور حسینی است، تصریح کرد: محرم سال‌جاری که مصادف با شهریورماه است، شهرداری زنجان با برنامه‌ریزی‌های ترافیکی به سهم خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دسته حسینیه اعظم زنجان در عصر تاسوعا و مراسم عزای دوم امام، تلاش خواهد کرد.

ملایی‌یگانه در خصوص اهتمام شهرداری زنجان به اجرای معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه‌های مهم شهری، گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص معماری بومی و ایرانی اسلامی، این مسئله در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه‌های مهم شهری مورد توجه قرار دارد.

 

انتهای پیام/ع

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست