• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۵
  • شناسه خبر: 5419

۶۰درصد از مردم استان زنجان تحت بیمه سلامت هستند

پیام ملت– مدیر کل بیمه سلامت زنجان گفت: در استان زنجان ۶۲۴ هزار و ۵۳۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۴۱۲هزار و ۳۴۹ روستایی و مابقی شهری هستند. به گزارش پیام ملّت، خدیجه ابراهیم‌خانی در نشست خبری با ا ...

پیام ملتمدیر کل بیمه سلامت زنجان گفت: در استان زنجان ۶۲۴ هزار و ۵۳۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۴۱۲هزار و ۳۴۹ روستایی و مابقی شهری هستند.

به گزارش پیام ملّت، خدیجه ابراهیم‌خانی در نشست خبری با اشاره به اینکه آزمون وسع می‌تواند بسیاری از مشکلات طرح تحول سلامت را برطرف کند، گفت: طرح تحول نظام سلامت و بیمه‌ها تحمیل هزینه بالایی را برای دولت رقم زده است و با توجه به منابع محدود به نظر می‌رسد امکان ادامه این طرح به این شیوه میسر نباشد.

وی تصریح کرد:  از اجرای طرح آزمون وسع در جهت بیمه سلامت از سوی ورزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: پس از این آزمون میزان پرداختی افراد تحت پوشش بیمه سلامت از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد تعیین می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع در استان زنجان  ۷۰۶  بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: رشدی در این زمینه نداشتیم و این نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیرانه‌ای که برای این بیماران انجام می‌شود تاثیر داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به قرارداد با سازمان‌های مختلف تصریح کرد: بیمه سلامت استان با ۴۵۰ موسسه، با ۹ بیمارستان دولتی، سه بیمارستان غیردانشگاهی دولتی، یک بیمارستان خصوصی و با برخی مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها قرارداد دارد.

ابراهیم‌خانی با اشاره به این که اعتبارات این اداره از طریق دولت تامین می‌شود و با واریز اعتبارات، بدهی‌ها به موسسه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌ها واریز می‌شودگفت: به طور میانگین هزینه این بیمه‌ها در ماه ۱۷ میلیارد تومان است و این در حالی است که بدهی‌ها در نهایت تا آذر ۹۵ وصول شده است اما برای برخی واحدها تا شهریور یا آبان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت یک سازمان کاملاً دولتی بوده و اعتبارات مربوطه از طریق دولت تامین می‌شود، ابراز کرد: بیمه سلامت در آمدی ندارد تا از این درآمد‌های بدهی‌ها را پرداخت کند همچنین منابع محدود است و بیمه سلامت در کشور هزینه‌های زیادی را برای دولت تحمیل کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان از فعالیت چهار صندوق در بیمه سلامت بعد از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: کارکنان دولت، روستائیان، سایر اقشار و بیمه همگانی چهار صندوق بیمه سلامت هستند که در حال حاضر هر کدام به ترتیب ۷۳ هزار و ۴۲۲ نفر، ۴۱۲ هزار و ۳۴۹ نفر، ۲۴ هزار و ۷۲۰ نفر و ۱۱۴ هزار و ۳۵ نفر عضو دارند.

وی تصریح درصد رشد جمعیت بیمه شده قبل و بعد از اجرای طرح تحول سلامت صندوق های بیمه ای ۱۲درصد رشد نشان می دهد.

ابراهیم‌خانی با اشاره به این که هزینه بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی تا پایان مهر ماه ۹۵‌، بیمارستانهای دولتی و غیر دانشگاهی تا شهریور ماه ۹۵، آزمایشگاهها آذر ماه ۹۵ بوده گفت: گردش مالی بیمه سلامت در ماه با تمام پرداختی‌ها ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: ثبت نام اولیه در سایت بیمه سلامت انجام می‌شود و سپس با مراجعه به نزدیکترین دفتر پیشخوان و ارائه مدارک لازم  می‌توان به راحتی دفتر چه سلامت را دریافت کرد.

ادامه داد بیمه سلامت اتباع و مهاجران خارجی در سه دسته آسیب پذیر، غیرآسیب‌پذیر و بیمار خاص ارائه می‌شود و بسته بیماران خاص که بیمه سلامت آنان رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه حق بیمه از سوی آنان نیست.

خدیجه ابراهیم‌خانی  با اشاره به این که اجرایی شدن این برنامه پرداخت خدمات درمانی منوط به رعایت این نظام ارجاع بوده و غیر آن هزینه ای پرداخت نخواهد شد گفت: موجب حذف دفترچه های درمانی خواهد شد که شاهد تحقق نتایج مثبتی خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست