• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۶
  • شناسه خبر: 5403

آموزش فنی و حرفه ای نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

پیام ملت– مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مهارت‌آموزی و اقتصاد مقاومتی، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جایگاه بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و یکی از ارکان مهم این موضوع به حساب می‌آ ...

پیام ملت مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مهارت‌آموزی و اقتصاد مقاومتی، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جایگاه بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و یکی از ارکان مهم این موضوع به حساب می‌آید.

به گزارش پیام ملّت، مرتضی صفری در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با تأکید بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اشتغال‌زایی و کارآفرینی، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف‌پذیری، نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به‌سزایی در اشتغال دارد.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مهارت‌آموزی و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جایگاه بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و یکی از ارکان مهم این موضوع به حساب می‌آید.

صفری با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی و استانی در توسعه و ترویج مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال پایدار، عنوان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان همواره به حوزه اشتغال و لزوم مهارت‌آموزی جوانان توجه ویژه‌ای داشته و در برنامه‌های مختلف به فراخور موضوع به این حوزه مهم پرداخت کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در ادامه با اشاره به آمادگی رسانه استانی برای مشارکت هر چه بیشتر با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، افزود: رسانه استانی همواره تعامل و ارتباط خوبی با فنی و حرفه‌ای استان داشته و از گسترش این تعاملات نیز استقبال می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اهتمام رسانه استانی به ترویج و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: ما در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به دنبال این هستیم که بستر مناسبی از شغل و فرصت‌های این حوزه برای جوانان ایجاد کنیم.

محمدرضا انصاری با اشاره به اینکه یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش‌افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد و قطعاً رسانه ملی و استانی در طی این مسیر به عنوان یار و یاور این سازمان، نقش بسیار مهم و اثرگذاری را داشته و دارد.

وی در ادامه بر آمادگی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برای تولید برنامه‌های مشارکتی با صدا و سیما تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست