• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۸
  • شناسه خبر: 5416

تقویت ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات برای اشتغال زایی بیشتر

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: اشتغال در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی زنجان مغفول مانده است و باید از ظرفیت های این حوزه برای توسعه اشتغال استفاده نمود. به گزارش پیام ملّت، اسداله درویش امیری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و تو ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: اشتغال در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی زنجان مغفول مانده است و باید از ظرفیت های این حوزه برای توسعه اشتغال استفاده نمود.

به گزارش پیام ملّت، اسداله درویش امیری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه ۹۰ هزار فرصت شغلی در بخش IT و  ICTدر سطح کشور ایجاد شده، اظهار کرد: این میزان از سوی تعدادی از استان ها نیز مورد استفاده قرار گرفته که باید در استان زنجان نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برنامه لایحه بودجه را مورد مطالعه قرار دهند، خاطر نشان کرد: باید از سهم اختصاص یافته نسبت به سازمان خود اطلاع یافته و بتوانند در راستای تقویت و توسعه استان گام مثبتی بردارند.

استاندار زنجان با اشاره به عملکرد دستگاه‌ها در سال ۹۵ گفت: در جدولی که در اختیار من گذاشته شده که در آن عملکرد دستگاه‌ها مشخص بوده که کدام دستگاه عملکرد فعال و کدام دستگاه نیز عملکرد ضعیفی داشته است.

درویش امیری تصریح کرد: اشتغال در این حوزه از طریق شرکت‌های دانش بنیان بسیار فراهم بوده و در سطح کشور اشتغال در این بخش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انچه پیرامون درآمد استان و مالیات در سال ۹۵ در استان اتفاق افتاده بود گفت: در لایحه درآمد استان ۲۸.۵ درصد رشد قید شده و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ارائه شده بود.

استاندار زنجان بیان کرد: جلساتی متعددی را با نمایندگان برگزار کردیم که این میزان رشد درآمد به صلاح استان نیست و به اقتصاد دارایی، سازمان امور مالیاتی مراجعه شد و این ثابت شده این میزان رشد نمی‌تواند رشد واقعی در استان باشد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست