• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۲۰
  • شناسه خبر: 5438

نقدینگی و نبود مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای صنعتی زنجان است

پیام ملت– مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان زنجان گفت: در حال حاضر بسیاری از واحد‌های تولیدی استان زنجان با مشکل مواد اولیه و نقدینگی مواجه هستند. به گزارش پیام ملّت، اميرحميدنيا در گفت‌وگو با پیام ملّت، با اشاره ب ...

پیام ملت مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان زنجان گفت: در حال حاضر بسیاری از واحد‌های تولیدی استان زنجان با مشکل مواد اولیه و نقدینگی مواجه هستند.

به گزارش پیام ملّت، اميرحميدنيا در گفت‌وگو با پیام ملّت، با اشاره به واحد‌ها کوچک فعال در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر در حدود ۶۵ درصد از واحد‌های تولیدی استان زنجان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تعداد واحد‌های فعال در شهرک‌های صنعتی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر از ۷۶۱ واحد دارای پروانه بهره‌بردرای در استان زنجان ۶۱۵ واحد آن فعال هستند.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان زنجان مشکلات نقدینگی را مشکل عمده واحد‌های صنعتی در استان زنجان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به ۷۰  درصد از واحد‌های تولیدی استان زنجان با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی استان زنجان نیز با مشکل مواد اولیه مواجه هستند ابراز کرد: ۳۰ از واحد‌های تولیدی استان زنجان با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند.

حمید‌نیا اخذ تسهيلات و نبود سند تك برگي ثبتي براي سپردن وثيقه توسط واحدهاي صنعتي و همچنين ضمانت غير وثيقه را از دیگر مشکلات واحد‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: با راه اندازي صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك از سال ۹۳ اين مشكل تا حدودی برطرف شده است.

وي علت كمبود نقدينگي را عدم توانايي بانك‌هاي عامل در پرداخت تسهيلات به واحدهاي صنعتي دانست و گفت: بانك هاي عامل به دليل حجم بالاي نقدينگي موجود در بازار و عدم بازگشت تسهيلات پرداخت شده، توان پرداخت تسهيلات را ندارند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست