• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۲۰
  • شناسه خبر: 5467

نمایندگان مجلس منتظر ترمیم کابینه در دولت دوازدهم هستند

پیام ملت– نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار نمایندگان در این دوره این بود که کابینه ترمیم شود که نشد اما امیدوارم این ترمیم در دولت آینده اجرایی شود و از نیروهای جوان و چابک در ک ...

پیام ملت نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار نمایندگان در این دوره این بود که کابینه ترمیم شود که نشد اما امیدوارم این ترمیم در دولت آینده اجرایی شود و از نیروهای جوان و چابک در کابینه استفاده کنند.

به گزارش پیام ملّت، محمد عزیزی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقای روحانی، رقابت تمام شد و شما رئیس‌جمهور همه هستید و تشنه رفاقت هستیم و همه باید کمک‌حال شما باشند.  

وی تصریح کرد: تخریب دولت شایسته نیست. عزم همه باید تقویت رئیس‌جمهور و دولت آینده برای خدمت به مردم باشد. از تیکه‌پراکنی‌ها حذر کنیم. چپ و راست و صف‌بندی و قطب‌بندی نکنیم و نیروهای ارزشمند و حافظ انقلاب مثل سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی را تقویت کنیم و به عمود انقلاب یعنی رهبری تکیه کنیم.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت خطاب به همکارانش در مجلس، یادآور شد: یک سال از دوره نمایندگی‌مان گذشت و سه سال دیگر مهلت انجام کار داریم. ۳۳ دوره قانون‌گذاری را پشت سر گذاشته‌ایم که حاصل آن ۱۲ هزار قانون بود که ۳ هزار قانون طی ۹ دوره گذشته مصوب شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پرسید: جای سئوال اینجا است که آیا تصویب این همه قانون ضرورت داشته است؟ آیا مقایسه تطبیقی با عملکرد سایر مجالس دنیا داشته‌ایم؟ آیا از اثرگذاری این حجم قانون در زندگی مردم آماری در اختیار است؟ در این مسئله نقش سازمان‌های علمی نظیر مرکز پژوهش‌ها که فقر مطلب دارند، حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم مردادماه آغاز به کار خواهد کرد. این دولت باید سرحال سراغ حل مشکلات برود و همه باید به او کمک کنیم تا مشکلات حل شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس، ترمیم اقتصادی کابینه را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار نمایندگان در این دوره این بود که کابینه ترمیم شود که نشد اما امیدوارم این ترمیم در دولت آینده اجرایی شود و از نیروهای جوان و چابک در کابینه استفاده کنند. مطمئن باشید با اعتماد به مدیران جوان، ژنرال‌های آینده کشور تربیت خواهند شد. اجازه دهید مدیران مسن‌تر به عنوان مشاور در کنار شما باشند.

عزیزی پیشنهاد داد: عزم خود را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جزم کنید، تنها راه‌حل همین است. اقتصاد مقاومتی، هویت‌طلبی و اتکا به دانش بومی ایرانی است، واردات بی‌رویه باید کاهش یابد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حال اقتصاد و صنعت خوب نیست، متذکر شد: باید برای اقتصاد چاره‌یابی کرد، به نحوی که بانک‌ها در راستای حمایت از تولید از بنگاه‌داری دست بردارند. این را بدانید که تسهیلات با کارمزد کمتر از ۱۰ درصد است که موجب سرپا ماندن تولید می‌شود.

وی وضعیت نظارت را بد توصیف و اظهار کرد: با وجود داشتن دستگاه‌های متعدد نظارتی، باز کشور گرفتار تخلفات گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان، تولد بابک زنجانی‌ها و مشکلات موسسات مالی و اعتباری و نمونه آن‌ها است که ابعاد این مشکل در جلسه غیرعلنی امروز بررسی شد. بانک مرکزی باید قصور را قبول و از مردم عذرخواهی و مشکلات آنان را حل کند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست