• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۲۲
  • شناسه خبر: 5470

رویکرد نظارت هوشمند در دیوان محاسبات کشور عملیاتی شده است

پیام ملت– معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور به اتخاذ رویکردهای نوین در وظایف نظارتی دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: رویکرد نظارت هوشمند در دیوان محاسبات کشور عملیاتی شده است. به گزارش پیام ملّت، صادق ...

پیام ملت معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور به اتخاذ رویکردهای نوین در وظایف نظارتی دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: رویکرد نظارت هوشمند در دیوان محاسبات کشور عملیاتی شده است.

به گزارش پیام ملّت، صادق منتی‌نژاد طی سفر یکروزه به استان زنجان و در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با بیان اینکه دیوان محاسبات کشور از لایه و پوسته سنتی خود خارج شده است، اظهار کرد: روریکردهای نوین نظارتی توسط این دیوان طی سال‌های گذشته اتخاذ شده که دلایلی برای آن وجود داشته است.

وی از تشکیل کمیته مشترک پیگیری مشکلات دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: رویکرد مچ‌گیری در اقدامات دیوان محاسبات و این کمیته وجود ندارد و قبل از هزینه، ورود لازم صورت می‌گیرد که این اقدام به منظور پاس‌داشت از حقوق بیت المال عمل خواهد شد.

این مسئول، اتخاذ رویکرد و سیاست هدایت‌گرانه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: دیوان محاسبات در کمیسیون‌های مجلس نیروی ثابتی دارد که در وضع قوانین اعمال نظر کرده و از زمان تصویب تا اجرای قوانین در کشور نقش نظارتی خود را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه چابکی و روانی دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت نباید گرفته شود، تاکید کرد: از مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان انتظار داریم در زمان تصدی مسئولیت خود، مشکلات مهم استان را گزارش کند تا برای برطرف کردن این مشکلات برای توسعه استان نقش داشته باشیم.

منتی‌نژاد با بیان اینکه دیوان محاسبات برای تحقق شعار سال تلاش می‌کند، افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش نظارتی مستمر، پیشگیرانه و قاطعانه و نیز هدایت‌گرایانه را مورد تاکید قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست