• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۲۵
  • شناسه خبر: 5499

نخستین واحد خودروی برقی کشور در زنجان راه اندازی می شود

پیام ملت– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نخستین واحد خودروی برقی کشور با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در زنجان راه اندازی می شود. به گزارش پیام ملّت، ناصر فغفوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان ...

پیام ملت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نخستین واحد خودروی برقی کشور با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش پیام ملّت، ناصر فغفوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان به ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد:  در نیمه دوم سال گذشته طرح های صنعتی خوبی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به شعار اقتصادی سال های اخیر و مباحث مربوط به تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: راهکار نظام و دولت برای رفع مشکل بیکاری در نظر گرفته از کانال تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه های حوزه اشتغال در استان در حوزه تولید است، گفت: تقویت تشکل های بخش خصوصی در اولویت های سازمان است.

فغفوری به تشکل های خانه معدن و صنعت، نظام مهندسی، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف و تفویض اختیار به این تشکل ها اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۹۲ حج سرمایه گذاری صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که مقرر بود یک هزار میلیارد ریال در سال سرمایه گذاری صنعتی را افزایش دهیم.

وی به ساماندهی حوزه معادن اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ در حدود سه سال بود که مزایده ای برگزار نشده بود که در نیمه دوم همان سال بیش از چهار مزایده معدنی انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان داشتن شرط واحد فراوری را یکی از اولویت های اختصاص معادن به متقاضیان عنوان کرد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از خرید و فروش در حوزه معدن بود.

فغفوری به طرح بازرسی و نظارت با سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: پهنه ماهنشان ، طارم و سلطانیه در دستور کار قرار دارد تا از منابع این محدوده ها با رعایت زیست محیطی بهره مند شویم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با یادآوری اینکه فرارها مالیاتی از مشکلات واحد اصناف است که ساماندهی ۳۶ هزار واحد صنفی فاقد مجوز در دستور کار است ، گفت: تنا پایان خرداد ۴ هزار وئ ۱۰۰ مورد در سامانه ثبت شده است.

وی تعداد واحدهای صادراتی استان را ۹۴ مورد عنوان کرد و گفت: ۱۴ واحد هم در سال گذشته به تعداد این واحدها اضافه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یکی از اولویت های سازمان را جذب سرمایه گذار در سال جاری عنوان کرد و گفت: در رابطه با طرح گیرباکس اتوماتیک شرکت بلژیکی قراردادهایی با شرکت سایپا منعقد شده است

فغفوری خاطر نشان کرد: پیگیری هایی در حال انجام است که اولین واحد خودروی برقی کشور با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در استان انجام شود که در حال مکان یابی برای استقرار این صنعت هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش برای راه اندازی شهرک صنعتی ترکیه در زنجان در دست پیگیری است، گفت: ۳۰ درصد واحدهای دارای مجوز بهره برداری در سال ۹۲ تعطیل بود که در حال حاضر به ۲۱ درصد رسیده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه طرح توسعه شرکت های خارجی در استان پیگیری می شود، ادامه داد:  شرکت سرجین بافت هم در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ پوشش خبری: سمیه مصطفوی – عکاس: مسعود نوروزی

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست