• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۲۷
  • شناسه خبر: 5519

جشنواره مد و لباس در راستای تقویت هویت ملی و دینی است

پیام ملّت– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند در زمینه تقویت هویت ملی و دینی موثر باشد بحث لباس است که در قالب لباس بومی تجلی می‌یابد. به گزارش پیام ملّت، ناصر مقدم  در مراسم ...

پیام ملّت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند در زمینه تقویت هویت ملی و دینی موثر باشد بحث لباس است که در قالب لباس بومی تجلی می‌یابد.

به گزارش پیام ملّت، ناصر مقدم  در مراسم اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند که در راستای تقویت هویت ملی و دینی مردم این کشور تلاش کند.

وی خاطر نشان کرد: این تقویت می‌تواند در عرصه‌های مختلفی چون حمایت از چاپ کتاب، مقاله، پایان‌نامه، نمایشگاه‌های هنری، اجرای نمایش و موسیقی رخ دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: یکی از اهداف این جشنواره آن است که زمینه را برای علاقه‌مندان در این عرصه فراهم کند تا نسبت به تولید لباس ایرانی اسلامی اقدام کنند.

مقدم برگزاری اولین جشنواره مد و لباس ایرانی را مقدمه‌ای برای فرهنگسازی در این زمینه عنوان کرده و ادامه داد: این نمایشگاه پنجاه و سومین نمایشگاه در سطح کشور در حوزه مد و لباس است.

وی از ضرورت تلاش برای تولید انبوه این لباس‌ها سخن گفته و افزود: تلاش دبیرخانه جشنواره بر آن است که زمینه تولید انبوه برای طراحان و تولیدکنندگان لباس‌ها را فراهم کند چرا که هم از نظر زیبایی معیارهای مناسب را دارند و هم از مولفه‌های لباس بومی برخوردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی از نتایج تولید انبوه چنین لباس‌هایی را کاهش قیمت آن عنوان کرده و گفت: این نوع نمایشگاه که برای اولین بار در سطح استان اجرا می‌شود، نیاز به همراهی و  همدلی دست‌اندرکاران دارد تا بتوانیم زمینه بازدید اغلب مردم شهر از آن را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست