• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۲۸
  • شناسه خبر: 5516

حرکت دولت به سمت یکپارچه سازی فضاهای اداری

پیام ملّت– نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  هیچ نارسایی جدی از ادغام وزارتخانه ها گزارش نشده است، گفت: باید تا حد امکان دولت به سمت یکپارچه سازی فضاهای اداری و خدمات قابل عرضه حرکت ک ...

پیام ملّت نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  هیچ نارسایی جدی از ادغام وزارتخانه ها گزارش نشده است، گفت: باید تا حد امکان دولت به سمت یکپارچه سازی فضاهای اداری و خدمات قابل عرضه حرکت کند.

به گزارش پیام ملّت، فریدون احمدی در جمع شماری از صنعتگران استان زنجان با بیان اینکه مخالف تفکیک بخش هایی از دولت هستیم، اظهار کرد: تاکید بر توسعه و افزایش واگذاری امور به بخش خصوصی و غیر دولتی باید باشد.
وی یادآورشد: ایران جزء معدود کشورهایی است که بالاترین میزان نیروی انسانی در بخش دولتی را دارد و هر اقدامی برای تفکیک وزارتخانه ها، حرکتی برای بزرگ کردن دولت به شمار می آید.
احمدی اظهار کرد: به علت هزینه کرد مالیات دریافتی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت، مردم دل خوشی برای پرداخت مالیات ندارند.
وی خاطرنشان کرد: لازمه توسعه کشور اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختی است.
احمدی به اجرای طرح رونق تولید در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: بنا نیست تمام بخش های تولید حمایت شود، مشکل تولید کشور داخل این مجموعه نیست بلکه صادر نشدن محصولات است.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن استان زنجان با بیان اینکه کشور نیازمند یک جهش صادراتی است، گفت: تسهیلات طرح رونق ابتدا باید به واحدهای صادرکننده، سپس تولید صادرات محور نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش، سپس واحدهای صادرکننده نیازمند اعتبار برای سرمایه ثابت و در صورت باقی ماندن اعتبار به تولیدکننده کالای مورد نیاز داخل که حداقل ۳۰ درصد ارزش افزوده داشته باشد، پرداخت شود.
وی اضافه کرد: هر نوع عملکردی غیر از این شیوه، هدر دادن منابع بانکی است.
احمدی با تاکید بر اینکه خط مقدم اقتصاد و تولید کشور، صادرات است، بر لزوم آغاز اصلاحات تولید برای صادرات محور کردن آن تاکید کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی کشور را نیازمند قانون زدایی خواند و وجود قوانین بسیار، زائد و متعدد را زمینه ساز ایجاد مانع بر سر راه توسعه برشمرد.
وی تصریح کرد: طی ۳۸ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور به غیر از ۲ حوزه دفاع مقدس و حوزه های امنیتی، هیچ کارنامه قابل قبولی کسب نکرده است.
احمدی با بیان اینکه بهترین جوانان این کشور تحصیل کرده ولی بیکار هستند، بر نبود برنامه ریزی درست و هدفمند در هدفگذاری ها و رصد نکردن ظرفیت های موجود اشاره کرد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بناست بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور تا سال ۱۴۰۴، ظرفیت تولید فولاد ایران به ۵۵ میلیارد تن برسد که ۲۵ میلیارد تن آن قابلیت صادرات داشته باشد در حالی که هم اکنون ظرفیت ۱۱۰ میلیارد تن نورد فولاد ایجاد شده اما فقط ۳۰ درصد آن فعال است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست