• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۰۱
  • شناسه خبر: 5574

کسب رتبه اول مدیریت سبز برای دانشگاه زنجان

پیام ملّت–  معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه زنجان سرآمد مدیریت سبز است و در کشور رتبه اول و در جهان رتبه ۷۵ را در این زمینه به خود اختصاص داده است که این خود بدون تلاش به‌دس ...

پیام ملّت–  معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه زنجان سرآمد مدیریت سبز است و در کشور رتبه اول و در جهان رتبه ۷۵ را در این زمینه به خود اختصاص داده است که این خود بدون تلاش به‌دست نمی‌آمد.

به گزارش پیام ملّت، حسین عسگریان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات کل این وازتخانه است، اظهار کرد: توجه خوبی در این زمینه شده اما ما معتقدیم که این میزان اعتبار هنوز نتوانسته آنچه که در شأن آموزش عالی است را بر آورده کند.

وی خاطر نشان کرد: ۴۰۰عضو هیأت علمی هم اکنون در دانشگاه زنجان مشغول فعالیت هستند که این امر روند خوب جذب هئیت علمی در این دانشگاه را نشان می دهد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه یک چهارم اعضای هئیت علمی دانشگاه زنجان استادیار و دانشیار هستند، گفت: ۱۰ هزار و چهار صد دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۵۰۰نفر در مقطع دکترا تحصیل می کنند.
عسگریان با اشاره به لزوم جذب منابع جدید در راستای افزایش اعتبارات خاطرنشان کرد: باید راهکارهای لازم در خصوص جذب منابع غیر مستقیم برای این وزارتخانه احصا شود که یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت و فرصتهای قانونی موجود در برنامه ششم توسعه کشور است.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فنای افزود: برای جذب منابع مالی جدید به طور غیر مستقیم باید از تجربیات سایر وزارتخانه ها بهره برده شود .
وی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد دانشگاههای نسل سوم در کشور ابراز کرد: در کنار توجه به اموزش و تحقیق و پژوهش نیازمند فعالیتهای کارآفرینانه در دانشگاهها هستیم و روسای دانشگاهها باید اهتمام ویژه برای راه اندازی دانشگاههای نسل سوم و کارآفرینانه داشته باشند.
عسگریان با اعلام یکسان سازی قانون پرداخت مالیات بر حق التدریسها عنوان کرد: با یکسان سازی این قانون میزان پرداختی مالیات نیز به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین میزان مالیات اختصاص یافته به حق‌التحقیقی‌ها نیز با کاهش همراه بوده و به ۵درصد رسیده است.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست