• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۰۲
  • شناسه خبر: 5600

ارائه امکانات دولتی در ترکیه به بازرگانان ایرانی

پیام ملّت– معاون استاندار ازمیر ترکیه گفت: امکانات دولتی در ترکیه به بازرگانان ایرانی ارائه می شود. به گزارش پیام ملّت، اوغور کولسوز امروز در دیدار با تجار و بازرگانان و مسئولان دستگاه‌های اداری استان با بیان اینکه ...

پیام ملّت معاون استاندار ازمیر ترکیه گفت: امکانات دولتی در ترکیه به بازرگانان ایرانی ارائه می شود.

به گزارش پیام ملّت، اوغور کولسوز امروز در دیدار با تجار و بازرگانان و مسئولان دستگاه‌های اداری استان با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا تاثیری در روابط دو کشور ایران و ترکیه ندارد، خاطر نشان کرد: ایران و ترکیه همواره در طول تاریخ دو کشور همسایه بودند که دین، کتاب آسمانی و پیامبر و خدای واحدی دارند و همواره با یکدیگر روابط حسنه داشته‌اند و روابط این دو کشور نیازی به دخالت کشور ثالثی نداشته است.

وی افزود: برای احداث شهرک‌های صنعتی و گسترش سرمایه‌گذاریها و توریسم به عنوان استاندار ازمیر و اقدامات برای افزایش همکاری دو جانبه در این زمینه‌ها تلاش می‌کنیم.

معاون استاندار ازمیر ترکیه با اشاره به فاصله بین زنجان و ازمیر و حل مشکل تردد فعالان اقتصادی عنوان کرد: بین ازمیر و زنجان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه زمینی بوده و ایجاد راه هوایی این ارتباط را راحتر و آسانتر می‌کند.

وی افزود: این ارتباط می‌تواند ارتباط بین ازمیر و تهران یا ازمیر و فرودگاه منطقه پیام و یا بین ازمیر و زنجان پرواز‌های سیستمی راه اندازی شود و این پروازها در هفته نباید کمتر از دو بار باشد.

کولسوز عنوان کرد: هم از دولت ترکیه و هم از دولت ایران برای تحقق این اقدامات یاری میخواهیم و به عنوان دولت ترکیه هیچگاه اتاق اصناف و اتاق بازرگانی را غیردولتی نمی‌دانیم و آنها را نخستین کسان در عرصه فعلان اقتصادی می‌دانیم.

وی گفت: امکاناتی که دولت ترکیه در اختیار اتاق بازرگانی و اصناف در ترکیه قرار می‌دهد در اختیار بازرگانان ایرانی نیز ارائه می‌شود.

معاون استاندار ازمیر ترکیه خاطر نشان کرد: تاجران ایرانی که بین ایران و ترکیه در بحث صادرات و واردات فعال هستند هر گونه امکاناتی که در اختیار تاجران ترکیه‌ای قرار می‌گیرد به تاجران ایرانی نیز ارائه می‌شود.

کولسوز افزود: استان زنجان نیاز به پیشرفت زیادی دارد و قبل از هر چیز آب استان زنجان بسیار خوب است.

وی اظهار کرد: گنبد سلطانیه در استان زنجان نشان می‌دهد که استان زنجان قدمت بالا و تاریخی دارد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست