• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۰۳
  • شناسه خبر: 5603

زنجان سهم عمده ای از صادرات ایران به ترکیه را دارد

پیام ملّت– رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بخش عمده تجارت خارجی استان، متوجه کشور ترکیه است و زنجان سهم قابل توجهی را از صادرات کشور ایران به ترکیه را به خود اختصاص داده است. به گزارش پیام ملّت، غلامحسین جمیلی ...

پیام ملّت رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بخش عمده تجارت خارجی استان، متوجه کشور ترکیه است و زنجان سهم قابل توجهی را از صادرات کشور ایران به ترکیه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پیام ملّت، غلامحسین جمیلی در دیدار با معاون استاندار ازمیر ترکیه، اظهار کرد: در گذشته روابط تجاری مناسبی با اتاق بازرگانی ترکیه داشتیم که در حال حاضر این روابط ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان ایران و ترکیه می توانند هر اقدامی را برای بهبود روابط تجاری، کاهش بروکراسی اداری، تسهیل فرایندهای مبادلات تجاری، ارتقا سطح همکاری ها در مشوق های سرمایه گذاری برای هر ۲ طرف فراهم کنند.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: وضعیت حاضر امروز در حد و اندازه جایگاه و شان تجار ایران و ترکیه نیست چرا که سطح توقعات ۲ طرف فراتر از اعداد و ارقامی است که اتفاق می افتد.
جمیلی با بیان اینکه سال‌های زیادی بر ایجاد خط هوایی زنجان ـ استانبول تاکید داریم، افزود: سال های زیادی است که به این موضوع تاکید می شود و تا زمانی که این مهم اتفاق افتد این مساله تکرار می شود چرا که این پرواز فرایندی اقتصادی دارد.
وی تاکید کرد: کسانی که برای برقراری پرواز بین زنجان و استانبول پیش قدم شوند دارای انتفاع مالی خواهند بود.
این مسئول، اتاق بازگانی را از ارکان اصلی توسعه کشور در تولید خواند و یادآورشد: بخش عمده ای از سهم تجارت خارجی استان زنجان متوجه کشور ترکیه است ما سهم برجسته ای از صادرات ایران به ترکیه داریم.
جمیلی تاکید کرد: در رابطه با توسعه روابط تجاری همکاری های بسیار نزدیکی با بخش های اتاق بازرگانی، صنایع و سایر این شرکت های غیردولتی ترکیه در گذشته داشتیم و هنوز هم این روند به طور جدی ادامه دارد و نگاه دولت های ایران و ترکیه به سمت تقویت رابطه بخش های غیردولتی است.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از تجار زنجانی در شهرهای ترکیه دفتر تجاری و شرکت دارند و بصورت مستقم در حال فعالیت هستند.
جمیلی خاطرنشان کرد: فرصتی که پس از رفع تحریم های ایران اتفاق افتاده می تواند با حمایت دولت ها ما را برای توسعه حضور ایرانی ها به عنوان پایگاه ثانویه در ترکیه تشویق کند.
انهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست