• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۰۷
  • شناسه خبر: 5626

لزوم توجه به پایداری در خودکفایی گندم

پیام ملّت– معاون اداری و مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران  با بیان اینکه پایداری در خودکفایی گندم مورد نظر ما است، گفت: امسال نیز مانند سال گذشته مازاد بر نیاز خواهیم داشت اما رویکرد اصلی ما به تامین نیاز با کیفیت من ...

پیام ملّتمعاون اداری و مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران  با بیان اینکه پایداری در خودکفایی گندم مورد نظر ما است، گفت: امسال نیز مانند سال گذشته مازاد بر نیاز خواهیم داشت اما رویکرد اصلی ما به تامین نیاز با کیفیت مناسب است.

به گزارش پیام ملّت، حسین ایرانشاهی در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: بخش کشاورزی تاثیر قابل توجهی در بهره‌وری، مزیت نسبی، ایجاد اشتغال و پایداری در توسعه داشته و آثاری نیز در سایر بخشها از خود برجای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه تاثیر بخش کشاورزی در سلامت و امنیت اجتماعی تعیین کننده است، ابراز کرد: بخش کشاورزی به این جهت که غذای مردم را تامین می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون اداری و مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر مدیریت بخش کشاورزی از لحاظ کیفیت و امنیت خاطرنشان کرد: باید با برنامه حرکت کنیم و  امورات را با آینده نگری پیش ببریم.

وی با اشاره به نقش گندم در اقتصاد مقاومتی گفت: تامین نیاز در داخل کشور و پایداری در خودکفایی موضوعاتی هستند که مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا باید ساز و کارها دیده شود.

ایرانشاهی با بیان اینکه برای رسیدن به پایداری در بخش کشاورزی باید ریسک تولید را کاهش داد، افزود: کاهش ریسک بزرگترین خدمت به کشاورزان است که در این راستا می‌توان با پوشش‌های بیمه‌ای ریسک تولید را کاهش داد و محصول را در بخش تجارت و بازرگانی تعیین تکلیف و به موقع خریداری کرد.

وی با تاکید بر بهره‌وری بالا، استاندارد، کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی عنوان کرد: باید خروجی بخش بازرگانی را به بخش تولید برگرداند و در کنار هم بودن این دو حسنی دارد و آن اینکه ما از بخش مصرف نیازهای بخش بازرگانی و د رنهایت تولید را اصلاح کنیم که این کار آغاز شده است.

معاون اداری و مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پایداری در خودکفایی گندم مورد نظر و تاکید ما است، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته مازاد بر نیاز خواهیم داشت اما رویکرد اصلی ما به تامین نیاز با کیفیت مناسب است.

وی با اشاره به اینکه باید هزینه‌های تولید را کاهش داد، ابراز کرد: با خرید تضمینی، کاهش ریسک و جلب اعتماد تولید کننده باید کیفیت در اولویت قرار گیرد هزینه تولید و مصرف آب باید به تولید خوب منجر شود.

ایرانشاهی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد ذخیره‌سازی‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: این ذخیره‌سازی‌ها  می‌تواند به ۱۰۰ درصد برسد در حالی که وظایف حاکمیتی نیز به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه در بحث گندم نیازی به واردات نداریم، افزود: در بحث روغن نیز می‌توان تولید را افزایش داد و در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشت که می‌تواند در ایجاد اشتغال نیز موثر باشد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست