• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۰۹
  • شناسه خبر: 5677

اجرای شبکه فاضلاب محدوده بازار دراولویت باشد

پیام ملّت– شهردار زنجان گفت: اجرای شبکه فاضلاب در مرکز شهر به ویژه محدوده بازار باید در اولویت باشد. به گزارش پیام ملّت، حبیب یگانه در بازدید از بازار زنجان با بیان اینکه سال گذشته در تامین اعتبار کف‌سازی بازار مشک ...

پیام ملّت شهردار زنجان گفت: اجرای شبکه فاضلاب در مرکز شهر به ویژه محدوده بازار باید در اولویت باشد.

به گزارش پیام ملّت، حبیب یگانه در بازدید از بازار زنجان با بیان اینکه سال گذشته در تامین اعتبار کف‌سازی بازار مشکل‌ داشتیم، اظهار کرد: به همین دلیل این طرح اجرا نشد و از طرفی تا زمانی که شرکت آب و فاضلاب طرح‌های خود را اجرا نکند نمی‌توان سنگ فرش را انجام داد.

وی بر ضرورت مطالعات ایجاد پارکینگ در محوطه بازار تاکید کرد و گفت: طرح امتداد خیابان ضیایی حذف شد ولی ممکن است در طرح‌های جدید اجرا شود.

شهردار زنجان در مورد تامین اعتبار طرح‌های بازار ابراز کرد: هر اندازه اعتبار برای طرح‌ها نیاز باشد ۴۰ درصد آن را تامین می‌کنیم.

وی درمورد بحث فاضلاب بازار از اجرای طرح شبکه فاضلاب تنها برای شهرک‌های زنجان توسط شرکت آب و فاضلاب انتقاد کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب در مرکز شهر به ویژه محدوده بازار باید در اولویت باشد.

یگانه به مشکل سرویس بهداشتی بازار اشاره کرد و گفت: اعتبارات لازم برای ساخت یا تعمیر هر سرویس بهداشتی که داخل محدوده بازار بوده و مورد استفاده عموم است، تامین می‌شود.

کف بازار زنجان نیازمند سامان دهی

عضو هیئت امنای بازار زنجان گفت: نارضایتی بیشتر بازاریان از کف نامناسب بازار است و این امر نیاز به سامان‌دهی دارد.

علوی، اظهار داشت: بازار زنجان دارای ۱۱۰ راسته و ۱۲۰ مغازه است و بازاریان همکاری‌های لازم برای مرمت این مجموعه تاریخی مثل تعطیلی مغازه‌های خود به مدت دو ماه را برای مرمت بازار انجام داده‌اند.

وی مسئله کابل‌های برق و کانال تاسیساتی را از مشکلات بازار عنوان کرد و افزود: گاز راسته‌ها و کاروانسراها با مجوز میراث فرهنگی وصل شده و  تنها راسته حجت الاسلام گاز ندارد.

عضو هیئت امنای بازار زنجان به مسئله کمبود پارکینگ در محوطه بازار اشاره کرد و گفت: مسئله دیگر بازار مسدود شدن ادامه کانال مسجد چهل ستون است.

وی با اشاره به نارضایتی بیشتر بازاریان از کف نامناسب بازار ابراز کرد: کف بازار زنجان نیاز به سامان‌دهی دارد.

علوی با بیان اینکه گردشگری زنجان منوط به پویایی بازار زنجان است، ابراز کرد: میراث فرهنگی به مجموعه رختشویخانه و خانه ذوالفقاری توجه بیشتری دارد در حالی که بازار زنجان دارای سراها و کاروانسراهای تاریخی با ارزشی است.

وی به افزایش همدلی و همکاری میان میراث فرهنگی و بازاریان تاکید کرد و گفت: امیدواریم شکاف بین بازار و سازمان میراث فرهنگی استان پر شود.

عضو هیئت امنای بازار زنجان در مورد راسته جگرپزها به مشکلات بهداشتی و فاضلاب این راسته اشاره کرد و گفت: این راسته همچنین با مشکل نبود گاز روبه‌رو است و مغازه داران از کپسول گاز برای تامین نیازهای خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست