• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۰۹
  • شناسه خبر: 5663

اشتغال‌زایی از اولویت‌های طرح‌های اقتصاد مقاومتی است

پیام ملّت– رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: پروژه ‎ های اقتصاد مقاومتی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای اجرایی شدن این طرح ‎ ها، همت داشته و مردم را از برکات آن بهره ‎مند کنیم. به ...

پیام ملّت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: پروژه ‎ های اقتصاد مقاومتی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای اجرایی شدن این طرح ‎ ها، همت داشته و مردم را از برکات آن بهره ‎مند کنیم.

به گزارش پیام ملّت، شهرام طهماسبی در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های تبصره ۱۸ در استان زنجان استفاده شود، افزود: در تبصره ۱۸ به دولت اجازه داده می‌شود برای مردمی شدن اقتصاد، حداکثرسازی مشارکت اقتصادی و بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال کشورنسبت به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار در منطقه اقداماتی را بر اساس سیاست‌های مصوب شورای عالی اشتغال انجام دهد.

وی تدوین و ارایه اولویت‌ها سرمایه‌گذاری به تفکیک رشته فعالیت‌ها تا سطح شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی با همکاری بخش خصوصی و تعاونی با توجه به قابلیت‌ها و محدودیت‌های محیطی و اقتصادی منطقه و تحلیل پویای کسب و کار، را یکی از این اقدامات عنوان و تصریح کرد: ظرفیت‌سازی برای مشارکت فعال و موثر جامعه هدف توسط دستگاه اجرایی و نیز تسهیل‌گری و ظرفیت‌سازی نهادی در مناطق روستایی و گروه‌های هدف و احیا و توسعه کشاورزی در مناطق مرزی و نقاط محروم کشور را نیز باید به دیگر اقدامات این بخش اضافه کرد.

این مسئول اطلاع رسانی شفاف مشوق های مالی را دیگر از اقدامات بر اساس سیاست‌های مصوب شورای عالی اشتغال برشمرد و گفت: به این اقدامات باید مواردی چون ایجاد رونق در بخش ساختمان و خدمات عمومی و نیز اولویت تخصیص مشوق‌های مالی به پروژه‌ها، به ترتیب برای ایجاد و توسعه بنگاه‌های کوچک، متوسط و صنایع‌دستی را اضافه کرد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست