• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۱۰
  • شناسه خبر: 5675

حفظ هویت آثار تاریخی بازار زنجان ضروری است

پیام ملّت– استاندار زنجان گفت: بافت قدیمی بازار زنجان تغییرناپذیر است و باید همواره به عنوان بافت تاریخی و فرهنگی حفظ شود. به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری در حاشیه بازدید از بازار تاریخی زنجان و نشست با اصن ...

پیام ملّت استاندار زنجان گفت: بافت قدیمی بازار زنجان تغییرناپذیر است و باید همواره به عنوان بافت تاریخی و فرهنگی حفظ شود.

به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری در حاشیه بازدید از بازار تاریخی زنجان و نشست با اصناف و بازاریان زنجان در مسجد نجفی میرزایی، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی‌ربط باید در راستای مرمت و بازسازی بازار زنجان مشارکت کرده و نسبت به حفظ این آثار ارزشمند اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در مرمت و بازسازی بازار زنجان باید حفظ آثار تاریخی، معماری و بافت قدیمی با رعایت ضوابط و قوانین مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: وجود آثار تاریخی و فرهنگی همچون بازار زنجان جزو سرمایه‌های اصلی استان و کشور محسوب می‌شود که مشارکت بازاریان برای دوام و پایداری این آثار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حمایت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نیز ضروری است.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید مشارکت همه جانبه بازاریان و صاحبان اصناف با سازمان میراث‌فرهنگی، شهرداری و فرمانداری برای مرمت، بازسازی و حفظ بافت بازار زنجان وجود داشته باشد.

درویش‌امیری به گسترش بازار زنجان و وجود راسته‌ها و کاروان‌سراهای متعدد در این اثر تاریخی اشاره کرد و یادآور شد: بازار سرپوشیده زنجان و مساجد این بازار، یکی از آثار قدیمی و تاریخی با معماری زیبا به شمار می‌آید که ضروری است برای حفظ آن برای نسل‌های آینده، تلاش و اهتمام جدی صورت پذیرد.

وی از بازاریان و مسئولان مربوط خواست تا در مرمت و بازسازی بازار و مساجد به مسائل ایمنی توجه داشته باشند و ضوابط و مقرارت سازمان نظام مهندسی و میراث‌فرهنگی را رعایت کنند تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشوند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست