• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۱۱
  • شناسه خبر: 5698

اضافه شدن ۴۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی استان زنجان

پیام ملّت– استاندار زنجان گفت: در طول چهار سال گذشته تا به امروز ۴۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده است. به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی استان اظه ...

پیام ملّت استاندار زنجان گفت: در طول چهار سال گذشته تا به امروز ۴۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده است.

به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: به برکت جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی ۳۰ ساله زنجان با هشت دانشکده فعال، با تجهیزات کامل آموزشی روز دنیا و کادر مجرب یکی از ۱۰ دانشگاه قطب علوم پزشکی کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان دبیرخانه منطقه ۶ کشور انتخاب شده است، عنوان کرد: این در حالی است که ۳۰ سال قبل در استان دانشگاه علوم پزشکی نداشتیم و عمده پزشکانی که در شهرها و روستاهای این استان حضور داشتند از کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش بودند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان به همت مرحوم مهدوی پایه‌گذاری شده است، گفت: این دانشگاه یکی از مراکز مهم علمی و دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته اتفاقات مهم و اساسی در حوزه بهداشت و درمان استان رخ داده است، ابراز کرد: ۱۵۰ اتاق ویژه یک تخته زایمان با تجهیزات کامل در شان و منزلت زنان ایرانی در طول این چهار سال در استان زنجان راه اندازی شده است.

درویش‌امیری گفت: تا سال ۹۵ استان زنجان فاقد اورژانس هوایی بود اما به همت وزیر محترم بهداشت در استان راه‌اندازی شد و MRI نیز در بیمارستانهای دولتی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ خانه بهداشت در دولت یازدهم در استان احداث و یا تعمیر شده است، خاطرنشان  کرد: ۱۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی نیز احداث، تعمیر و بازسازی شده است.

استاندار زنجان اظهار داشت: تمامی اورژانسهای هشت شهرستان استان به همت دولت یازدهم بازسازی و با امکانات جدید دنیا تجهیز شده است و در روزهای پایانی این دولت نیز شاهد افتتاح بیمارستان الغدیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ابهر بیش از ۹ سال پیش کلنگ‌زنی شده است، افزود: در طول یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد پروژه تکمیل و امروز به بهره‌برداری رسید در شرایطی که دولت در تنگنای اقتصادی قرار داشت.

درویش‌امیری به تجهیز بیمارستان ابهر در طول دو  هفته اشاره و تصریح کرد: این بیمارستان با امکانات مدرن تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته تا به امروز ۴۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده است، عنوان کرد: تخت‌های ویژه از جمله NICU در استان زنجان از ۴۲ تخت به ۸۴ تخت افزایش یافته است.

استاندار زنجان به صدور مجوز ساخت بیمارستان در شهرستان خدابنده نیز اشاره کرد و از همراهی وزارت بهداشت در خدمت رسانی به مناطق محروم تشکر و قدردانی کرد.

 

انهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست