• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۱۳
  • شناسه خبر: 5712

اسلام دین کرامت بشریت است

پیام ملّت– نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام به انسان کرامت نبخشیده است و وجود امام رضا(علیه السلام) منشا خیر و برکت برای ایران است. به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌ها ...

پیام ملّت نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام به انسان کرامت نبخشیده است و وجود امام رضا(علیه السلام) منشا خیر و برکت برای ایران است.

به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به حضور خدام رضوی در استان‎های مختلف،گفت: با حضور این خدام عطر ولایت در استان زنجان استشمام شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ   ریاست جمهوری در روز پنج شنبه،افزود: رئیس جمهور دوازدهم با رای مردم انتخاب شد و با حکم ولی‌فقیه جامع‌الشرایط بر طبق اصل قانون اساسی، تنفیذ شد.

امام جمعه زنجان با اشاره قیام‎های مهم عصر حاضر، بیان داشت: قیام های مشروطیت، نهضت ملی نفت و انقلاب در این عصر به وقوع پیوسته است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مولفه بصیرت مهم‌ترین شاخصه در پیروزی انقلاب اسلامی بود،تصریح کرد: دو قیام قبلی از چنین خصوصیانی برخوردار نبودند.

وی نداشتن بصیرت و عدم دشمن‌شناسی را موجب ناکامی قیام مشروطیت عنوان کرد و گفت: ادشمن توانست با نفوذ موجب شکست این قیام شود.

خطیب جمعه زنجان وجود بصیرت در مردم را یکی از علل مهم پیروزی مردم ایران عنوان کرد و افزود:مردم ایران همچنان با قدرت بر سر آرمان‌های خود ایستاده‎اند.

آیت‌الله خاتمی به روز حقوق بشر و کرامت انسانی و فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: دین و مذهبی به اندازه اسلام به انسان کرامت نداده است.

وی با بیان اینکه ناقضان حقوق بشر امروز مدعیان رعایت این حقوق در جوامع هستند، گفت: امروز کشورهایی که خود این حق را زیر پا می‌گذارند، دم از حقوق بشر می‎زنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بمباران شمیایی دو شهر ناکازاکی و هیروشیما توسط آمریکا،افزود: ۱۶۵ هزار انسان بی‌گناه در این جنایت تاریخی را به قتل رسیدند.

وی با بیان اینکه این جنایت تاریخی تنها نمونه ای نقض حقوق بشر توسط آمریکا است، افزود: آمریکا در نقض حقوق بشر دارای لیست بلند بالایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار گفت: این روز سالروز شهادت شهید صارمی و تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان در افغانستان است.

آیت الله خاتمی با تقدیر از فعالیت رسانه‎های استان زنجان، افزود: خبرنگاران در این حرفه مقدس برای افزایش آگاهی مردم همواره تلاش می کنند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست