• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۱۴
  • شناسه خبر: 5709

موافق آزادی مشروط زندانیان طبق تشخیص قانون هستیم

پیام ملّت– رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: آزادی های مشروط زندانیان باید هدفمند بوده و بهتر است زمانی قاضی از این ابزار استفاده نماید که امکان اصلاح مددجو در خارج از ندامتگاه وجود دارد. به گزارش پیام ملّت، جعفر گ ...

پیام ملّت رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: آزادی های مشروط زندانیان باید هدفمند بوده و بهتر است زمانی قاضی از این ابزار استفاده نماید که امکان اصلاح مددجو در خارج از ندامتگاه وجود دارد.

به گزارش پیام ملّت، جعفر گلمحمدی در جمع قضات استان زنجان، اظهار کرد: تمام قاضی های استان تلاش کنند تا با شرایط اجتماعی مرتبط با پرونده و فرهنگ مردم آن منطقه آشنا شده و تسلط داشته باشند، تا منطبق با آن شناخت و طبق قانون رای خود را صادر کنند.
گلمحمدی تاکید کرد: این نوع نگاه به مسائل قضایی سبب خواهد شد تا در آینده کمتر شاهد برخی اتفاقاتی باشیم، که گاهی به نحوه مواجهه در پرونده و تلقی نادرست شاکی از موضوع بر می گردد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: قضات جوان تا آنجایی که می توانند، قبل از صدور حکم از قاضی های پیشکسوت مشورت بگیرند، تا رای با کمترین ایراد صادر شود.
وی با بیان اینکه موافق آزادی مشروط زندانیان بر اساس و تشخیص قانون هستیم، گفت: این آزادی ها همواره باید هدفمند بوده و بهتر است زمانی قاضی از این ابزار استفاده نماید، که امکان اصلاح مددجو در خارج از ندامتگاه وجود دارد و زندان بر آن فرد موثر بوده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه اثر حبس در سال نخست بیشتر از سال های دیگر است، تصریح کرد: برای جلوگیری از زیاد شدن محکومیت مجرم طبق قانون، می توان با مدیریت مناسب پرونده در دادگاه، زمینه ساز دریافت رضایت از شاکی شد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست