• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۱۸
  • شناسه خبر: 5742

فعالیت دیوان محاسبات صیانت از بیت المال است

پیام ملّت– رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: فعالیت دیوان محاسبات از اصل قانون اساسی کشور گرفته شده و وظیفه آن صیانت از بیت‌المال است. به گزارش پیام ملّت، عادل آذر ظهر در جلسه شورای اداری استان زنجان، با بیان اینکه بخش ...

پیام ملّت رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: فعالیت دیوان محاسبات از اصل قانون اساسی کشور گرفته شده و وظیفه آن صیانت از بیت‌المال است.

به گزارش پیام ملّت، عادل آذر ظهر در جلسه شورای اداری استان زنجان، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بیت‌المال سرمایه‌های انسانی هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قانون اساسی بر پاسداری از بیت‌المال تاکید دارد باید بدانیم بخشی از آن مربوط به پاسداری و صیانت از افرادی است که فعالیت‌های توسعه‌ای و اجرایی دارند که بخشی از آن شامل مدیران است که عاملان و سربازان توسعه کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد شاهد هستیم مدیران به علت عدم اشرافیت به قوانین دچار تخلف می‌شوند، افزود: از دو واژه تخلف و جرم، تخلف در دیوان محاسبات رسیدگی می‌شود و جرم وارد دایره قضایی می‌شود این در حالی است که با تعریف دقیق از قوانین شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود.

این مسئول به یکی از راهکارها در حوزه پیشگیری از تخلف به آموزش اشاره کرد و گفت: با آموزش می‌توان محتوا و پیچیدگی‌‌های قوانین را به مدیران توضیح داد و یکی از موارد صیانت را در آشنایی با قوانین می‌دانیم.

آذر به واژه هدایت‌گرانه اشاره و خاطرنشان کرد: این باور را نداریم که کمین کنیم و مچ مدیران را بگیریم بلکه مشاوره را هدایت‌گری می‌دانیم که دیوان محاسبات در استان زنجان نیز کارشناسان خبره و مسلط و دلسوز دارد.

وی با بیان اینکه رمز توسعه‌یافتگی و تحقق‌بخشی از اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را در دست مدیران می‌بینیم، گفت: هنر ناظران این است که قدرت ریسک را از مدیران نگرفته و نه تنها در تصمیم و اجرا این اجازه را به مدیران بدهد، بلکه مراقب باشد به خطا نروند و اصلا علاقه‌ای نداریم که گذر مدیران به دیوان بیفتد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با توصیه بر اینکه در حوزه استانی و در زمینه آموزش دیوان محاسبات زمینه همکاری را دارد، تاکید کرد: در حین اجرا و اقدام‌های عملی از پرسیدن و مشورت گرفتن خجالت نکشید و این تصور نباشد که با پرسیدن مانع از انجام اقدام مدیران در حوزه قانونی خواهیم بود.

آذر افزود: هر مدیر به تناسب دستگاه اجرایی نظام بودجه را بر مبانی عملکرد مستقر کند و هر دستگاهی که این کار را انجام دهد نه تنها مورد تشویق قرار می‌گیرد، بلکه این کار موجب شفافیت نیز خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست