• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۱۹
  • شناسه خبر: 5756

ضرورت افزایش سواد رسانه ای در مقابل جنگ نرم

پیام ملّت– مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: باید برضرورت افزایش سواد رسانه ای مردم در مقابل جبهه جنگ نرم دشمن تاکید شود. به گزارش پیام ملّت، مرتضی صفری در مراسم جشن روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر ا ...

پیام ملّت مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: باید برضرورت افزایش سواد رسانه ای مردم در مقابل جبهه جنگ نرم دشمن تاکید شود.
به گزارش پیام ملّت، مرتضی صفری در مراسم جشن روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان زنجان با بیان اینکه آثار ارسالی به این جشنواره رشد چشمگیری داشته است.، اظهار کرد:برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر امروز تبدیل به محمل خوب برای تولید آثار ارزشی و انقلابی شده است.
وی به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس به جهت مردمی بودن به پیروزی منجر شد بنابراین باید جبهه فرهنگی هم مردمی شوند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد اطلاعاتی که روزانه از فضای مجازی دریافت می شود مورد نیاز نیست ولی به جهت شرایط موجود این اطلاعات را دریافت و بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: در کشور فضای مجازی باز در اختیار عموم قرار گرفته است و گرفتاری امروز به جهت نبود فرهنگ استفاده از فضای مجازی و عدم محدودیت این فضا برای تمام اقشار می تواند آسیب هایی را در پی دارد.
این مسئول خواستار ورود مجلس به ساماندهی فضای مجازی شد و افزود: جنگ نرم برای از بین بردن اعتقادات و باورها به وجود است و اگر نتوانیم نسلی که مدافع اسلام و انقلاب باشند تربیت کنیم در این زمینه ناموفق عمل کردیم.
صفری عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی زمانبر است و همین مساله اراده ای برای تزریق بودجه به این بخش وجود ندارد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: فضای رسانه ای در کشور یک فضای منطقی است ولی نیازمند توجه جدی تری در این حوزه ها وجود دارد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: فعالیت در فضای مجازی امروز بسیار سخت تر از گذشته است چرا که بایک مخاطب منفعل سروکار نداریم و مخاطب گزینشی عمل می کند.
صفری به تاکیدات رهبری در خصوص جنگ نرم و نقش خطیر رسانه ها در این عرصه اشاره کرد و گفت: از مسوولان و نمایندگان مجلس درخواست می شود که مشکلات خبرنگاران در بحث بیمه، مسکن و حقوق حل شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست